Forum > Färdiga produktioner
Örjan & Åsa - What can I do
Åsa:
--- Citat från: equality skrivet 30.06.2009, 00:51:50 ---Skitsnyggt som alltid men lite för samma stuk nu antar jag för en cd? Fem låtar till som bryter av med Örjan eller du som solist och nån helt instrumental, en med bara sång och akustisk gitarr eller piano... ja, du fattar hur jag menar? Som enskilda låtar utan cd-koncepttanken funkar det ju alldeles utmärkt och det ÄR ju enastående bra! :D
(Detta från en person som aldrig nånsin varit i närheten av att ge ut någon skiva över huvud taget! :D)
--- Slut citat ---
Tjenare! Kul att du gillar det! Ni är så rörande överrens om att det är samma stuk, vilket det är. Men gör det nåt egentligen? Även om det skulle ligga på en cd? Låtarna skiljer sig ändå åt såpass att jag tror det skulle funkar ändå, det är ju ingen elitsatsning direkt detta heller så :D (fast missförstå mig rätt där, man vill ju såklart ändå att det ska bli så bra som man kan göra det) Det liksom föll sig så att låtarna ramlade på, det är ju bara så superkul! Hur som helst så blir låt 11 i ungefär samma sångstil, det går ju inte att gå ifrån dessa älskade stämmor osv.. men annat arr blir det ;) B)
--- Citat från: asti skrivet 30.06.2009, 10:58:08 ---Låter lika proffsigt och snyggt som vanligt! Gillar harmonin vid t.ex 141 sek!
Mellotronen/orgeln tycker jag kunde legat lite högre i mixen. Skulle också gärna velat ha lite mer diskant i slutmixen!
Ni sjunger ju hur bra som helst ihop! Nu har ni så många slipover-låter så det borde räcka till en hel overall! :D
--- Slut citat ---
:lol: en overall! En skön grön plyschoverall kanske kunde va nåt? :D
Tack för lyssning och fina orden där! Håller nog med dig om mellotron/orgel eller vad det är, kunde varit aningens högre, den är snygg i låten!
//Kollade lite nu, 4 låtar delar vi på verserna, 1 har jag solo på, Örjan har solo på 3 och jag utgör kör, 2 st sjunger vi helt unisont på. Så nog är det lite gott och blandat allt. Nåja, ha det gott i sommarvärmen och tack för att ni lyssnar! ^_^
equality:
--- Citat från: Åsa skrivet 30.06.2009, 21:08:30 ---Tjenare! Kul att du gillar det! Ni är så rörande överrens om att det är samma stuk, vilket det är. Men gör det nåt egentligen? Även om det skulle ligga på en cd? Låtarna skiljer sig ändå åt såpass att jag tror det skulle funkar ändå, det är ju ingen elitsatsning direkt detta heller så :D (fast missförstå mig rätt där, man vill ju såklart ändå att det ska bli så bra som man kan göra det) Det liksom föll sig så att låtarna ramlade på, det är ju bara så superkul! Hur som helst så blir låt 11 i ungefär samma sångstil, det går ju inte att gå ifrån dessa älskade stämmor osv.. men annat arr blir det ;) B)
--- Slut citat ---
Gör ingenting alls! :D Ni är ju bara så jädra bra att jag VILL att det blir elitsatsning. :D och kunde en CD då se ut som jag föreslår? Oerhörd talang föder oehörda krav. :ph34r: Äh, skit i det! Det viktiga är att ha kul och det verkar ni ha! :P
Emulator:
JAg tror att om det skulle göras en cd så borde någon brytning in för att det skall vara njutbart en hel skiva. Sen känns det mer som uttrycken är lika på låtarna, kanske snarare än arr och stuk. Arr och stuk kan vara lika (dödsmetallskiva?) men då behövs mer variation i uttrycket lixom.
Typ :D
Eddi:
--- Citat från: Åsa skrivet 30.06.2009, 21:08:30 ---
--- Citat från: equality skrivet 30.06.2009, 00:51:50 ---
//Kollade lite nu, 4 låtar delar vi på verserna, 1 har jag solo på, Örjan har solo på 3 och jag utgör kör, 2 st sjunger vi helt unisont på. Så nog är det lite gott och blandat allt. Nåja, ha det gott i sommarvärmen och tack för att ni lyssnar! ^_^
--- Slut citat ---
Örjan kör solo på 3 låtar och du bara på 1. Det är ju väldigt ojämlikt skärpning nu Åsa stå upp för din rätt minst två låtar till vill viha där du sjunger solo :D
Eko
--- Slut citat ---
Åsa:
Ni är hårda :lol:
Nåja, vi får se vad som blir. Om nåt kommer att bryta av, vi är ju nöjda som det är redan. Nog mer än nöjda, för inte tänkte väl varken Örjan eller jag att det skulle bli såhär många låtar på ett halvår när första samarbetet gjordes.. kring nyår var det kanske? Det är ju verkligen skitkul det här!
Låtarna kommer ju att läggas upp på diverse ställen, men skiva vet jag inte om man kallar det? Eller gör man det? :huh:
Jaja och nåväl, det finns ju inga högtflygande ambitioner här utan musiken görs för att det är så himla roligt, sen att nån vill lyssna och gillar det är ju behållningen tycker jag.
Ert engagemang tar jag som positivt ^_^
Dags att påbörja ett 4-timmarsarbetspass, sen blir sol & bad!
Tack gode gud för flex dagar som dessa!
:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida