Forum > Färdiga produktioner
Örjan & Åsa - What can I do
cykeln:
Det här är ju väldigt bra gjort (igen)
Gillade mest början och de verser där det är lite enklare instrumentering och en synthflöjt som svarar
Snygga gitarrer och sången (bådas) kan inte bli så mycket bättre.
Har eg inga synpunkter på vad som kan bli bättre (har inte kunskaperna)
Kanske att ni skulle växelsjunga på några verser men tror att Ö vet hur han vill ha det och har förmågan att få det att låta så.
Bara att gratulera till ett fint samarbete!
Kan hålla med EMU om att låtarna har mycket samma karaktär - men å andra sidan kan ju det vara meningen med en samling låtar - den röda tråden. För mej skulle det dock vara mer intressant om det här och där stack ut något (lite olja, kätting och taggtråd) i den snygga och mjuka produktionen.
Åsa:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 28.06.2009, 01:41:56 ---Lite rörig ljudbild, dessutom ligger den i ena kanalen ganska starkt (vänster). Trummorna är lite maniska och loopiga av sig, vilket äter av helheten. Helheten däremot är bra, jag har inte hört något annat av er så jag kan inte säga att det är repetition. Ypperliga såninsatser förstås. Lite tightande av gitarrer och soundet med kompressor och eq - plocka fram det viktiga, lägg det mindra viktiga i bakgrunden -mentaliteten.
--- Slut citat ---
Tjenare Tsm, kul att du lyssnade och skrev kloka ord! Jag ska vidarebefordra till Örjan!
Tack för berömmet med :)
--- Citat från: cykeln skrivet 28.06.2009, 12:56:11 ---Det här är ju väldigt bra gjort (igen)
Gillade mest början och de verser där det är lite enklare instrumentering och en synthflöjt som svarar
Snygga gitarrer och sången (bådas) kan inte bli så mycket bättre.
Har eg inga synpunkter på vad som kan bli bättre (har inte kunskaperna)
Kanske att ni skulle växelsjunga på några verser men tror att Ö vet hur han vill ha det och har förmågan att få det att låta så.
Bara att gratulera till ett fint samarbete!
Kan hålla med EMU om att låtarna har mycket samma karaktär - men å andra sidan kan ju det vara meningen med en samling låtar - den röda tråden. För mej skulle det dock vara mer intressant om det här och där stack ut något (lite olja, kätting och taggtråd) i den snygga och mjuka produktionen.
--- Slut citat ---
Hej cykeln! Jo, det är ju tanken, att låtarna ska ha samma karaktär. Dom har samma sound och så vidare, men skiljer sig ändå lite. Så det är enligt planerna. Helheten med alla låtar känns bra tycker vi :) Växelsång varannan vers var grejen i dom första låtarna så det blev lite tjatigt det med till slut, nu är det en bra blandning tycker jag. KUL att du tycker om låten!! Tack tack!
Det är ju lite "snällpop" det här, så man ska inte bli så omskakad :D Bara trallande glatt och lite lättsamt :D
Dividend:
--- Citat från: Åsa skrivet 29.06.2009, 14:34:29 ---
Det är ju lite "snällpop" det här, så man ska inte bli så omskakad :D Bara trallande glatt och lite lättsamt :D
--- Slut citat ---
Då har ni lyckats :) Men kan hålla med om att mer variation behövs kanske .... Eller det behövs ävl inte, det är ju upp till er :)
equality:
Skitsnyggt som alltid men lite för samma stuk nu antar jag för en cd? Fem låtar till som bryter av med Örjan eller du som solist och nån helt instrumental, en med bara sång och akustisk gitarr eller piano... ja, du fattar hur jag menar? Som enskilda låtar utan cd-koncepttanken funkar det ju alldeles utmärkt och det ÄR ju enastående bra! :D
(Detta från en person som aldrig nånsin varit i närheten av att ge ut någon skiva över huvud taget! :D)
asti:
Låter lika proffsigt och snyggt som vanligt! Gillar harmonin vid t.ex 141 sek!
Mellotronen/orgeln tycker jag kunde legat lite högre i mixen. Skulle också gärna velat ha lite mer diskant i slutmixen!
Ni sjunger ju hur bra som helst ihop! Nu har ni så många slipover-låter så det borde räcka till en hel overall! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida