Forum > Färdiga produktioner
Örjan & Åsa - What can I do
Åsa:
LÅTNAMN: What can I do
ARTIST/GRUPP: Slipover -Örjan & Åsa
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 2,58
KOMPOSITÖR: Örjan Karlsson
PRODUCENT: Örjan Karlsson
EV. MEDVERKANDE: Åsa Wetter
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Hej igen!
Nu är det lite jubileum liksom, det är tionde Slipoverlåten som är klar! Tiden går fort när man har roligt! Vi gillade det där med täta stämmor så mycket så det blev en till låt i samma stil. Vi känner oss rackarns nöjda med den, hoppas ni gillar! Varsegoda att lyssna om ni vill!
:)
Eddi:
Bra men jag tycker Örjan ligger liiite för nära.
Eko
Emulator:
Hojhoj. Visst är det snyggt gjort, men nu börjar det bli lite för mycket samma deg men olika spritsar. Låter för lika kan jag känna, och hela uttrycket blir lite förutsägbart. Man vet lixom hur det kommer låta. Då spelar det inte någon roll att sångstämmorna sitter som klistrade på korrekt noter lixom.
Bra gjort är det, inte tal om annat. Fast kanske inte så spännande.
/Surgubben ;)
Åsa:
--- Citat från: Eko skrivet 27.06.2009, 21:29:08 ---Bra men jag tycker Örjan ligger liiite för nära.
Eko
--- Slut citat ---
Tjenare Eko! Bra att du tycker det är bra! Jag hade mina funderingar på om JAG låg lite för nära, haha! Så olika man upplever det! TACK för lyssning!
--- Citat från: Emulator skrivet 27.06.2009, 22:17:44 ---Hojhoj. Visst är det snyggt gjort, men nu börjar det bli lite för mycket samma deg men olika spritsar. Låter för lika kan jag känna, och hela uttrycket blir lite förutsägbart. Man vet lixom hur det kommer låta. Då spelar det inte någon roll att sångstämmorna sitter som klistrade på korrekt noter lixom.
Bra gjort är det, inte tal om annat. Fast kanske inte så spännande.
/Surgubben ;)
--- Slut citat ---
Hej du! Surgubbe? Haha, nähädå, alla kan ju inte tycka lika. Nej det är väl kanske inte så superspännande men det kan ju vara bra ändå :D. Det är 3 av 10 låtar som är uppbyggda såhär med stämsång all the way, snabblyssnade precis igenom hela högen låtar och dom har ju samma sound så att säga men ändå lite olika. Men det har ju fallit sig så på slutet att låtarna kanske påminner mkt om varandra just med dom täta stämmorna, så jag kan förstå din tanke där :) Och så saknar du alldeles säkert dina trummor ;) Kul att du lyssnar, tack för det, och roligt att du tycker det är snyggt gjort B)
tsmalmbe:
Lite rörig ljudbild, dessutom ligger den i ena kanalen ganska starkt (vänster). Trummorna är lite maniska och loopiga av sig, vilket äter av helheten. Helheten däremot är bra, jag har inte hört något annat av er så jag kan inte säga att det är repetition. Ypperliga såninsatser förstås. Lite tightande av gitarrer och soundet med kompressor och eq - plocka fram det viktiga, lägg det mindra viktiga i bakgrunden -mentaliteten.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida