Forum > Färdiga produktioner
Örjan & Åsa - What can I do
Emulator:
Flex e aldrig fel :D
Jag tror du lite missar min poäng: Det är inte arr med täta stämmor eller så som gör det lika, utan att det är lika uttryck i musiken, i sången, och attityden hela tiden. Det gör att det upplevs som väldigt ovarierat, även om musiken kanske egentligen är det.
Exempel:
Två låtar från samma skiva, som låter HELT olika, även om de delar mycket av ljud etc.
...och
(förvånande vilken referens? :rolleyes: )
nostalgitripp här nu, nu blire Youtube och DM ikväll :wub:
Dividend:
MEn EMU, om man aldrig hört hårdrock förr så låter ju allt likadant. Det måste ju vara vi som inte förstår skillnaderna.
:blink: Kanske... :blink:
Emulator:
inte alls omöjligt :D
Bengan_gbg:
Tokigt kompetent! Jag tror jag började gnälla lite på att det lät lite likartat från låt t annan förra omgången (eller om det var på 8:an kanske...) ...hur som helst så gillar jag låten. Följande tycker jag då som lite konstruktiv kritik:
1. Örjan är för nära/för hög...i volym alltså.
2. Stämföringen precis det sista innan refrängerna...vid 29 sek främst. Det känns inte lika knepigt vid 1.15 och sedan är det konstigt igen vid 2.20 men där är det ngt mysko trumtrix som jag tror fipplar till det med.
Overall bra alltså...
Åsa:
Häjj igen!
Nej haha, det är ju ni som inte fattar nåt av detta :lol: Eller så är det vi som är totalt uttryckslösa, kör samma bekväma :D
Jodå, jag förstår din tanke emu, dom låter ju som dom låter. Jag tycker att det är skönt med den laidbacka sången, har lyssnat på många "grupper" som referens som har samma stuk och jag gillar det mycket. Huvudsaken är att vi känner oss nöjda och "what can I do to make you.."? ;) Det finns små variationer i uttrycket med och dom kanske förstärks om man lyssnar på texterna, som faktiskt är riktigt bra.
Usch, ni tycker väl att det är som att hälla vatten på en gås eller "bingo-bingo" men faktum är ju att låtarna är färdiga och eftersom vi är nöjda så blir dom ju som dom är :). Sen kan man alltid ta med sig saker till nästa låt, och nästa - jag hoppas på fler låtar....
Bengan, jag lyssnade på dom där ställena och nä, jag hör inget knas? Ska lyssna lite till på det, noggrannare, trötta öron igår!
back to work!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida