Forum > Demolåtar

equality - Sommarbrud

<< < (3/12) > >>

Harmonica mike:
Tjabba Mikey..

Kort kommentar från mig då vädret är alldeles för fint för att sitta inne..

Det låter bra och låten gillas skarpt,inte så tokigt mixat...

Mike

equality:
Mike, Micke: Håller med dig om vädret. Det är så fint att man måste vara inne och göra en låt om det. Skämt åsido. Tack för att du tog dig till lyssning och kommentar. Mycket kvar att göra men klar skall den bli. Tänker som Tokai om det kunde börja regna snart igen ändå. Nerå, nu skall jag ut och bada. Ha det gott HM!

Tokai:
Har nog hört den här förut, eller något som låter liknande. Du är som Ekelöf, poeten, skriver om samma dikt om och om igen och han var väl inte så pjåkig?
Men när b-temat kommer in är det nåt nytt. Luftigt skönt, ackustika gurorna flyter fram okonstlat. Det bästa gitarrspelet jag hört från dig. Såvitt jag minns, men det ligger säkert lika bra saker nånstans i bakhuvudet. Finfint samspel med piano och gitarr

asti:
Härlig gitarr och basen i sticket är jättefin. Du får alltid ett väldigt fint ljud i den akustiska gitarren! Tycker nog att det är för mycket i versen som framförs stötvis! Basen eller sången kunde ev avvika från det och hålla ut mer på tonerna, åtminstone då och då. Likaså kunde pianot någon gång här och där bryta mönstret och lägga ett ackord eller ändra betoning.
Fin text och låten som sådan är skön! Trummorna låter fint, men blir lite otydliga ibland.
Blir säkert jättebra det här när du "filat" klart!
/Asti

cykeln:
Det finns några artister som har ett alldeles eget uttryck som gör att man direkt hör vem det är.
Det är inte många - några kan nämnas - Knopflers gitarr, Lindfors röst, Anderssons melodik
och du sällar dig till denna skara när det gäller ett unikt uttryck. Det tar inte mer än två sekunder så hör man att det är du!
Det är kanske främst gitarrljudet och spelet men också din röst och pianoliret.

Som vanligt en låt av hög klass när det gäller melodi, harmonik - egen men ändå direkt tillgänglig
Trummorna sitter bra, snygga "lagoma" fills
Pianot låter lite tunt och "stelt" - mer sustain, en oktav ner, lite akord?
Snyggt stick - högklassigt gitarrspel

Om det här är en tidig råskiss så kan man undra hur den blir när den är klar

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion