Forum > Demolåtar
equality - Sommarbrud
equality:
LÅTNAMN: Sommarbrud
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: vispop/jazz
LÅTLÄNGD: 02:20
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Kanske väl tidig råskiss men det vore intressant att få synpunkter innan fortsättning, både vad gäller uppbyggnad och arret.
090630: Förlängt en del bastoner med förhoppningsvis mindre stötvis vers. Sänkte pianot en oktav där det spelar själva sångmelodin. Det andra partiet lät inte bra att sänka... Guitaren har jag också ändrat och den är nu förhoppningsvis mindre snubblig. Sången är putsad i V-vocal. Höjt trummorna något. Sommarbrud
100513: Nytt piano med lite mer solo men jag vet inte riktigt...
http://www.box.net/shared/z7c1n7j597
Avslappnad:
Lite bossa över det hela, bra. :) Snyggt gitarrspel, diggar mycket. :) Kul tänk kring sången. Texten är helt ok. Pianot spretar för mycket, skulle börja med att sänka en oktav och rensa i tonröran. Måhända att rösten låter lite väl ansträngd här och där men det blir ändå "ballt". Mycket bra skiss, lite småpill, dragspel, rensning och du är hemma. ;)
Eddi:
En riktigt typisk EQ detta som uppskattas mycket. Vill egentligen inte kritisera en skiss men ok då triolerna sitter inte riktigt med guran i övrigt kanonbra :D
Eko
equality:
Avslappnad: Bra synpunkter. Jag skall testa med att sänka en oktav. Rensa i tonröran, ok skall försöka. Ja rösten är ju inte vad den borde vara. Får väl ta hjälp av en massa tonhöjdsjusteringsprogram eller annan sångare... Thanks JT! :)
Eko: He, he, visste inte ens att det fanns gitarrtrioler med. Om jag hittar dom skall jag försöka hyffsa till dom. Är det det snabba plocket innan varje fras? Nåväl, klart du skall kritisera enskiss. Det är ju nu jag har chansen att korrigera griundläggande fel. Schysst Eko, tack! :)
Emulator:
Låter fint detta! Gitarren snubblar lite ibland som någon var inne på, och pianot kan kännas lite stolptigt ibland -för att varvas med skönbt avslappnade figurer. Kanske öppna pianofilens pianoroll och testa att dra ner velocity på de flesta noterna? aningen mer decay i ljudet kunde ge lite softare mer "pedal-feel".
Tror inte du skall sänka tonart eller en oktav, men du gör det ju alltid så svårt för dig med enorma hopp upp o ner i sångmelodin :D
Nog funkar det alltid. Någon slags mer poppig eq-visa denna gång. I klassisk vistradidion upprepas vissa fraser, tex "väntar vid min strand". I en mindre poppig kontext skulle det kännas bättre nu, känns det lite påfluget på något vis. kanske bara tjunga "Uuuuhuuuu" eller något istället?
Bara lösryckta fragment av tankar.
bra bra.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida