Forum > Färdiga produktioner
Marruschkka, Schecter - Visa från Berget
Marruschkka:
--- Citat från: equality skrivet 19.06.2009, 02:23:23 ---Fantastisk låt som fått en annan karaktär nu med Marres sång. Jättebra! Jag njuter i fulla drag. Strongt att kunna få till en så stark sångmelodi till denna som redan hade en så pass bergfast (ursäkta vitsen!) melodi. Skulle kunna bli en ny nationalsång.
Jag har lust att ta ut den på gitarr.
edit: Glad Midsommar!
--- Slut citat ---
Tackar allra ödmjukast, detta är musik man vill vara varsam med, egentligen tycker jag musiken håller så fint, även utan sång :rolleyes:
Men får jag ett sånt erbjudande om sång som här, då kan inget hindra mej, så otroligt melodiöst stycke som detta är!!
Jag håller med dej, den här musiken är unik och samtidigt så oerhört tilltalande, för att inte tala om utförandet på pianot :wub:
--- Citat från: cykeln skrivet 19.06.2009, 12:16:20 ---Inte hört den första instrumentella versionen.
Tycker att denna låter som den skulle vara en ursprunglig version
En mycket fin visa. Lite åt det klassiskt folkmusikaktiga
Skulle lugnt kunna gå som en folkviseklassiker
Pianospelet är ju helt suveränt
melodin och Marres sång också
Grattis båda till en sådan pärla
Lägg gärna upp texten
--- Slut citat ---
Jag tackar från oss bägge så länge, visst är det en folkviseklassiker, men mer än så i mina öron.
Vilken pärla till visa, sen tackar jag dej även för uttalandet ang. sången :P
Sån här musik är nog det som ligger mej varmast om hjärtat, fast det är mycket annat som ändå svårt konkurrerar..men musik är musik... :wub:
Avslappnad:
Bra låt och bra framfört! :) Men jag saknar något mer även om jag förstår att "this is it". Kan inte sätta fingret på det, möjligen ett break i mitten med flöjt och piano. Ta in slutet i mitten, lite utvecklat och lägg till en "skir" flöjt, eller något. I mitt tycke.
Marruschkka:
Tack Jay..."this is it"...det är så fint arr här redan som Schecter gjort ..men jag förstår hur du menar..ett litet break mitt i skulle göra det hela än luftigare, men då utan andra instrument än pianot. Jag vet ju hur han resonerat här-det skall hålla för att göras live, detta. Nu vet jag att han är busy med annat just nu, men ett svar kanske kommer från honom oxå rätt snart :)
/Marr
SYNTH:
Jag tycker nog det funkar alldeles utmärkt som det är nu med bara pianot som kompar och Marias sång som gör låten alltså minimalt så det går! ;)
Schecter:
Japp den där flöjten har jag haft i hövvet oxå.. :D Detta är en låt som jag brukar spela ute med för folk som vill ha lite pianoplink. Pianoliret på denna skulle jag iofs kunna förbättra ännu mer så det låter mer som "ni tänkt" men har sagt att jag helst inte vill avvika alldeles för mycket från originalet heller. Jag gillar när det "äkta" finns där i både pianot och sången och när man får detta minimaliska att fungera "live" så tror jag att man ska hålla sig där oxå helt enkelt. Denna låt är iofs en sån låt som man får en massa bilder i hövvet av och därför går att göra oändligt massa olika varianter på men jag och Marre är nöjda med detta.
Marruschkka gör ett strålande jobb på denna! :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida