Forum > Färdiga produktioner

Marruschkka, Schecter - Visa från Berget

(1/13) > >>

Schecter:
LÅTNAMN: Visa från Berget
ARTIST: Marruschkka, kompad av Schecter
GENRE: Visa
LÅTLÄNGD: 03.00
KOMPOSITÖR: Schecter
PRODUCENT: Schecter
EV. MEDVERKANDE: Marruschkka på sång, Schecter på piano
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
TEXT: Fritt tolkat ur Martyrerna av Carl Jonas Love Almqvist

Ny mix ligger uppe nu  :)

Gurano:
Hej
En fina visa på det hela taget tycker jag - några saker dock:
* Det blir ett för starkt F på det första farväl, tycker jag - låter som lite missljud
* Sedan tycker jag att piano och sång inte riktigt är i samma rum. Pianot är tex stundtals lite för starkt.

Ha det gott
Gurano

Marruschkka:

--- Citat från: Gurano skrivet 14.06.2009, 00:45:55 ---Hej
En fina visa på det hela taget tycker jag - några saker dock:
* Det blir ett för starkt F på det första farväl, tycker jag - låter som lite missljud
* Sedan tycker jag att piano och sång inte riktigt är i samma rum. Pianot är tex stundtals lite för starkt.

Ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---

Tack Gurano :rolleyes:

Det här är den finaste visa jag hört, jag har älskat den sen jag hörde den första gången förra året..och när jag nu fått detta hedervärda uppdrag så är jag naturligtvis stolt och glad över att få vara med på denna pärla. Jag bugar mej och tackar dej för det missjö Grahn :wub:

Men-jag kan hålla med om att sången låter lite..instängd..som i ett annat rum här. Tror på ett mer öppet delay här..och det där F:et på Farväl i början t ex, låter inte så på originalet ju?

Sångljudet måste ju matcha upp på ett sånt fantastiskt pianospel.

Det där fixar du till..lätt som en plätt ;)

Jag är toknöjd annars!

/Maria

freddy:
Ja, men det är väl fint detta. Stämningsfullt helt klart.

Marre gör en väldigt speciell tolkning, du har en väldigt egen och unik röst, häftigt.

Schecter:
Tackar för feedback!  :)

Jo jag håller med att det blev lite instängt och så. Vi håller på att mixa om lite på denna nu.  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion