Forum > Färdiga produktioner

Marruschkka, Schecter - Visa från Berget

<< < (6/13) > >>

Schecter:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.06.2009, 10:25:18 ---Riktigt bra detta.

Låten står sig fint med pianot och sång.Maria gör en av sina bästa prestationer här,mycket snyggt.Pianot snyggt lirat,mer än snyggt förresten - grymt!

Jag tar av mig hatten och utdelar 5/5 mickar/flyglar.Fast inte Neumann,det behöver inte Marre  :)

Ha re gott och trevlig midsommar,denna sejvas för avnjutning till sillen.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Tackar! Trevlig midsommar!  :D

...en nubbe till så är du i hamn!  ;)

Marruschkka:

--- Citat från: SYNTH skrivet 17.06.2009, 22:18:14 ---Skönt pianolir och detsamma med sången med andra ord en kanon bra låt snyggt jobbat! :D
Kunde inte låta bli för skoj skull göra en version där jag lagt in raspiga synthstråkar närmare slutet på låten. :)
Hoppas ni inte tar illa upp bäst låter det ju utan stråkar som det är i originalet förstås. ;)
Jag gillar er låt jättemycket skall helt klart sparas.

[mp3=200,20,0,left]http://www.bahnhof.se/wb492913/Peo_visa_fran_berget_strings.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---
Fint initiativ Synth, och tack för tributen till en vacker sång :rolleyes:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.06.2009, 10:25:18 ---Riktigt bra detta.

Låten står sig fint med pianot och sång.Maria gör en av sina bästa prestationer här,mycket snyggt.Pianot snyggt lirat,mer än snyggt förresten - grymt!

Jag tar av mig hatten och utdelar 5/5 mickar/flyglar.Fast inte Neumann,det behöver inte Marre  :)

Ha re gott och trevlig midsommar,denna sejvas för avnjutning till sillen.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Men..snälla nån..det var ord och inga visor det, nu blir jag varm i hjärtat-TACK :P

Numera funkar det med en SM58 :D
Jo, det kommmer mera..väldigt spännande projekt på gång här ;)

Önskar fin Midsommar tebax och hoppas nubben sitter fint däruppe i Norrlands-vidderna imorgon!!
Du har väl nästan  gångavstånd till Schecter däruppe..så ni kan skåla :lol:

--- Citat från: SYNTH skrivet 18.06.2009, 11:06:15 ---Verkligen enastående bra piano spel Schecter och sånginsatsen var nog den bästa som jag har hört ifrån dig Marruschkka! B)

--- Slut citat ---

Tack igen!!Nu kan man fira Midsommar med fröjd :P

/Marr

SYNTH:
Det fick bli min lilla duett med dig Maria med mitt fladdrade stråk detsamma med Schecter! :D
Hoppas det kommer mer sådana härliga låtar ifrån er framöver. :)

/P-O

equality:
Fantastisk låt som fått en annan karaktär nu med Marres sång. Jättebra! Jag njuter i fulla drag. Strongt att kunna få till en så stark sångmelodi till denna som redan hade en så pass bergfast (ursäkta vitsen!) melodi. Skulle kunna bli en ny nationalsång.
Jag har lust att ta ut den på gitarr.

edit: Glad Midsommar!

cykeln:
Inte hört den första instrumentella versionen.
Tycker att denna låter som den skulle vara en ursprunglig version
En mycket fin visa. Lite åt det klassiskt folkmusikaktiga
Skulle lugnt kunna gå som en folkviseklassiker
Pianospelet är ju helt suveränt
melodin och Marres sång också
Grattis båda till en sådan pärla

Lägg gärna upp texten

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion