Forum > Färdiga produktioner

Marruschkka, Schecter - Visa från Berget

<< < (8/13) > >>

Dividend:
Hej
I min lyssning är det nåt galet med wailet och andra versen. Kanske dessutom att Marre är överkomprimerad. Wailet ställer till det, efterosm hon sjunger STARKT hela tiden. 

Maria har nu har lagt om det..och det låter mycket bättre..utan första wail...då blev andra versen oxå så mycket bättre..

Vi ville lägga upp nya mixen, men Schecter är på semester.  :)

Dividend:
Fick godkännande av Marre att lägga upp den:

[mp3=200,20,0,center]http://www.dragoncolour.com/uploads/MariaMIXBERGET29juni09.mp3[/mp3]

Eddi:
Denn lyssnade jag på innan senaste "orginalversionen" från den 18/6 och jag minns att den var riktigt trevlig med både bra piano och sång från Marre. Synth drog ju på ett par stråkar också på den äldre versionen som väl lät halvbra, det var ite olika tidsåldrar på grejorna. I alla fall nu när jag hör Divs senaste mix så upplever jag att det saknas en del eller rättare sagt låter för mycket i orginalversionen - det är alldeles för mycket komprimering, pianospåret kan i och för sig klara det men inte sången det blir för butchigt. Tycker nog att pianot också är för mycket komprimerat. Delayen på Divs version är lite mycket det med - söker någon slags mellanläge här. Medans du håller på Div kan du inte slänga upp lite stråkar enligt klassisk modell lite lågmält men ändå effektfullt?
Eko

Bengan_gbg:
Kul att höra den här versionen med....jag är toksvag för den instrumentala iofs men insatserna är bra här med :)

Dividend:
Eko: Nej, det är Marias mix från igår eller förrgår, jag är inte inblandad.
Jag har skrivit till Schecter om att låta mig eller t ex kanske hellre Rattlesnake göra slutmixen..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion