Forum > Färdiga produktioner

Master Peo - Once Upon A Time

<< < (5/7) > >>

asti:
Skön låt med bra sång! Tycker att trummorna är lite för starka och "rassliga". Hade nog passat bättre med lite diskreta vispar.
Intressant samarbete worldwide!

freddy:
Håller med asti :)

Avslappnad:
Mycket trevligt låt, bra sångerska! :) MEN utan att ha läst kommentarerna, instrumentljuden drar ner det hela rejält i mina öron. Låten är så bra så att den förtjänar bättre ljud.  ;)

Emulator:
Jättebra sång verkligen, och bra låt & arrangemang. Men ljuden sabbar det totalt. Visserligen hör man ju att det är bra jobbat, men alltså... neh. Andra ljud måste till.

Jag skulle kunna rekommendera Reason. För runt 3000 kronor så får man faktiskt en hel del, alternativt skaffa protools 8.0 som kommer med en oherrans massa instrument. Ljudkort och Program för 3500 eller något tror jag.

Reason adapted kan man nog komma rätt långt med också.

Men, efter att ha totalsågat ljuden, så vill jag igen påpeka att det hela är riktigt bra spelat och arrat. Och sången, återigen, är riktigt bra!

Master Peo:
Varmt tack till er alla för era kritiska synpunkter och goda råd!

Mina instrumentljud är uppenbarligen hemskare än jag har inbillat mej och jag måste verkligen göra någonting åt den saken. Jag ska slå sönder spargrisen och se, vad som finns där ... antagligen inte så mycket ... men ett lyft på instrumentsidan är definitivt nödvändigt!

Vi får se, vad det kan bli. Jag ska lyssna lite på olika lösningar!
Peo

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion