Forum > Färdiga produktioner
Master Peo - Once Upon A Time
Emulator:
jag tror mig ha upptäckt at jag av misstag fick två licenser pro tools m-powered...PMa om intresse :)
Aettan:
Men finns det verkligen bra pluggar för jazzblås som passar in i den här tidens musik. Har kollat lite på det som följer med Reason och det passar knappast, det som finns i Logic är åt samma håll. Har även nåt lso eller vad det heter för orkester med ganska bra ljud, det funkar inte heller.
Grejorna låter bra men funkar inte i en sån här låt. Bra blåsljud som är värda att investera i tror jag överhuvudtaget är svårt att få tag på och sen sånt som funkar till sån här musik det undrar jag om det ens finns, överbevisa mig gärna.
Jag tror det är samma där som med gitarrpluggar, det som finns av det är inte mycket att hänga i julgranen.
Master Peo:
Håller verkligen med dej, Aettan! Jag har verkligen letat utan att hitta något, som jag tänt på till 100 procent. Det finns många fantastiskt välljudande ljudbanker men det mesta är designat för musik av ett mer modernt snitt.
Jag lyssnade igår på Native Instrments Kore 2 och blev rätt imponerad, faktiskt. Tacksam för synpunkter på detta val!
Peo
Aettan:
Fick tips på Studio om Garitan tror jag det hette, men i mina öron så håller det inte måttet även om det låter förbaskat ok i sig.
Master Peo:
Tack för tipset, Aettan! Jag ska gogla på Garitan och se, om man kan hitta några ljud-demos. Verkar vara det enda paketet, som uttryckligen är inriktat på jazz-influerad musik.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida