Forum > Färdiga produktioner
Örjan & Åsa - Look what I've been missing
Åsa:
--- Citat från: SYNTH skrivet 25.05.2009, 22:32:39 ---Det gör jag med gillar den snyggt jobbat! :D
--- Slut citat ---
Kul! Tack! :D
--- Citat från: Emulator skrivet 25.05.2009, 23:24:17 ---Tjohopp :)
Jag tycker liksom Bobbski att det är dynamikfattigt, däremot hör jag rösterna bra. Skulle gärna sett något som bryter av lite i låten, men thats just me.
Snyggt lagd sång :)
Förresten, vart har Örjan tagit vägen? :)
--- Slut citat ---
Tjena hej! Kul att du lyssnade, och gillade sången :D
Örjan har fullt upp med sitt så han lämnade KR åt sitt öde, tittar säkert in här då och då men inte aktiv som du redan märkt.
Hörs!
Emulator:
ah :)
Tur att andra halvan är kvar åtminstone :lol:
Åsa:
--- Citat från: Emulator skrivet 25.05.2009, 23:43:03 ---ah :)
Tur att andra halvan är kvar åtminstone :lol:
--- Slut citat ---
Ja men visst :D Jag gör mina ryck då och då!
Rattlesnake:
Det låter svinbra om allting, låten sången och mixen. Gillar speciellt det brytande och oförutsägbara sticket, som står i bjärt kontrast mot resten av låten som är kommersiell till varje detalj. Väldigt välgjort. Basen lirar på glatt med lite scharmigt småsnubbel, men det låter bra.
Ni ligger bra i nivå med varandra, Örjans röst känns dock lite basig och gifter sig inte riktigt med Åsas kristallklara, men att det inte är perfekt gör mixen rätt spännande.
Dock hör jag en grej som kanske är fel på min lyssning, men det låter överstyrt eller rördistat om hela mixen. Om det är med avsikt typ vintagewarmer på mastern så tycker jag definitivt det är för mycket, för det låter för skitigt och lite jobbigt för öronen.
Åsa:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 25.05.2009, 23:52:59 ---Det låter svinbra om allting, låten sången och mixen. Gillar speciellt det brytande och oförutsägbara sticket, som står i bjärt kontrast mot resten av låten som är kommersiell till varje detalj. Väldigt välgjort. Basen lirar på glatt med lite scharmigt småsnubbel, men det låter bra.
Ni ligger bra i nivå med varandra, Örjans röst känns dock lite basig och gifter sig inte riktigt med Åsas kristallklara, men att det inte är perfekt gör mixen rätt spännande.
Dock hör jag en grej som kanske är fel på min lyssning, men det låter överstyrt eller rördistat om hela mixen. Om det är med avsikt typ vintagewarmer på mastern så tycker jag definitivt det är för mycket, för det låter för skitigt och lite jobbigt för öronen.
--- Slut citat ---
Hej du! Låter det svinbra till och med, det var kul att höra!!! Ja jag tycker mycket om sticket jag med, Örjan är duktig på att bryta av med annorlunda stick, eller outron.. blir nåt nytt i låten liksom. Han donade en hel del med att mjuka till min röst så den inte skulle sticka ut i mixen och jag tyckte det blev jättebra till slut.. jag är väl kanske vass i rösten i jämförelse med honom :D
Kul att du lyssnade på den och jätteroligt att du gillade!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida