Forum > Färdiga produktioner

Örjan & Åsa - Look what I've been missing

(1/6) > >>

Åsa:
LÅTNAMN: Look what I've been missing
ARTIST/GRUPP: Slipover -Örjan & Åsa
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 2.51
KOMPOSITÖR: Örjan Karlsson
PRODUCENT: Örjan Karlsson
EV. MEDVERKANDE: Åsa Wetter
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Efter konstens alla regler lägger jag upp en till färdig Slipoverlåt, ifall nån vill höra lite mer  :)
Låten handlar om vardagens slit och släp, rätt mycket trallvänlighetsvarning på denna!
En riktig duett denna gång, hela låten.
Varsegoda, hoppas ni gillar den, det gör vi  :D

Örjan gjorde en unpluggedversion också som jag tycker blev så bra, lägger en länk till den!
http://www.asawetter.se/Musik/slipover_unplugged.mp3

EDIT: NY version uppladdad, mycket behagligare nu!

Bobbski:
Musikaliskt är jag utklassad och har inget att inflika :huh: men mixmässigt tycker jag att balansen på sången var lite skev, jag skulle vilja ha upp Åsa-rösten och ner Örjan-rösten.
Sen tyckte jag att det vart lite samma dynamik och samma utfyllnad i frekvensspektrat låten igenom, jag skulle vilja ha lite mer tryck och bredd någonstans jämfört med någon annanstans, förslagsvis mellan vers och refräng.
Men nog tycker jag att det låter bra för det :)

Jag är ny här på forat och har inte riktigt koll på hur ni brukar ge kritik här, ber om ursäkt om jag trampar på någon tå, jag vill bara vara konstruktiv :)

Åsa:

--- Citat från: Bobbski skrivet 25.05.2009, 21:51:54 ---Musikaliskt är jag utklassad och har inget att inflika :huh: men mixmässigt tycker jag att balansen på sången var lite skev, jag skulle vilja ha upp Åsa-rösten och ner Örjan-rösten.
Sen tyckte jag att det vart lite samma dynamik och samma utfyllnad i frekvensspektrat låten igenom, jag skulle vilja ha lite mer tryck och bredd någonstans jämfört med någon annanstans, förslagsvis mellan vers och refräng.
Men nog tycker jag att det låter bra för det :)

Jag är ny här på forat och har inte riktigt koll på hur ni brukar ge kritik här, ber om ursäkt om jag trampar på någon tå, jag vill bara vara konstruktiv :)

--- Slut citat ---

Hej Bobbski, nej inte trampar du på några tår inte  :D Din kommentar är som kommentarer brukar vara här så du är på helt rätt linje där  ;)
Nu är ju låten färdig så det kommer inte att skruvas nåt mer på den (jag la upp den bara för att det är kul om folk vill lyssna  :rolleyes:) men tack för dina kommentarer ändå förstås! Lustigt det där med nivån på rösterna, jag själv tycker jag ligger högre än Örjan. Förmodligen kanske för att man har en förmåga att höra sig själv tydligast. Det här är en av 8 slipoverlåtar och just den här blev såhär, lite "på", trallvänlig och rätt kort  :)
Tack för att du lyssnade och skrev och kul att du gillade den!

SYNTH:
Det gör jag med gillar den snyggt jobbat! :D

Emulator:
Tjohopp :)

Jag tycker liksom Bobbski att det är dynamikfattigt, däremot hör jag rösterna bra. Skulle gärna sett något som bryter av lite i låten, men thats just me.

Snyggt lagd sång :)

Förresten, vart har Örjan tagit vägen? :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion