Forum > Färdiga produktioner
Örjan & Åsa - Look what I've been missing
Eddi:
Jepp denna trallvänliga låt gillar jag med och era röster är kanonbra tillsammans. Håller med Rattle att det är nåt som ligger ovanpå men jag stör mig inte så mycket på det. När ni mastrar sedan blir det i alla fall andra bullar - när kommer skivan?
Eko
Åsa:
--- Citat från: Eko skrivet 31.05.2009, 23:18:01 ---Jepp denna trallvänliga låt gillar jag med och era röster är kanonbra tillsammans. Håller med Rattle att det är nåt som ligger ovanpå men jag stör mig inte så mycket på det. När ni mastrar sedan blir det i alla fall andra bullar - när kommer skivan?
Eko
--- Slut citat ---
Tjenare Eko! Kul att du gillar den!!
Jag hör inte det där... hm.. vet iallafall att det inte ligger nåt "på", det är bara lite finputsat med eq och vad det nu var :D
Vet inte när skivan kommer hahaha, återkommer i frågan! Däremot vet jag att det ska till att mixas sång på en till låt, duettlåt, lägger väl upp den med här när den är färdig.
Tack för lyssning och kommentar!
Rattlesnake:
Nu har jag lyssnat från en annan dator, och japp, det ligger ganska mycket overdrive/mjuk dist över hela sången. Lite kan funka för att limma ihop mixen, men det här grusar. Hoppas det är i mixen bara, och inte inspelat. Det går inte att rädda med mastring, så skall det göras något mer seriöst av detta måste det mixas om, tyvärr.
Åsa:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 01.06.2009, 12:50:11 ---Nu har jag lyssnat från en annan dator, och japp, det ligger ganska mycket overdrive/mjuk dist över hela sången. Lite kan funka för att limma ihop mixen, men det här grusar. Hoppas det är i mixen bara, och inte inspelat. Det går inte att rädda med mastring, så skall det göras något mer seriöst av detta måste det mixas om, tyvärr.
--- Slut citat ---
okej, ojdå! Ska vidarebefordra till Örjan, tack för att du tog en extra lyssning!
//har lyssnat och jämfört med ett par andra låtar nu och ja.. det är ju nåt.. örjan ska kolla upp vad det kan vara, ni har bra öron :D
equality:
Jäddrar vad jag är svag för denna melodiösa, smeksamma pop. Refrängen är ju så catchy! :D Lyssnar på unplugged-versionen just nu och det skulle kunna vara en demo för gamla Sonny and Cher (jo jag vet att jag har mossiga referenser). Searchers är väl en annan. Svinbra! Vilka snygga stämmor. Och vad mollackorden sitter perfekt. Lyssnar nu på den "elektrifierade" versionen. Tycker den sitter perfekt också även om jag inte gillar den kraftiga kompressionen. Bra slut och kul början som om någon styr i köket och hör låten på radion och det är den värd!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida