Forum > Demolåtar
Harmonica mike - you will pay..
Emulator:
Ja för bövelen, det svänger :)
Lite deltabluesgitarr? slide o rassel o skit o bröt. Vore kalas :D
Också inne på Wernborgs loopande av munspelsriffet som intro...mums :)
rocka på!
Ubbegubben:
Gött! Trevligt med lite svängig blues så här på onsdagskvällen ^_^ Diggar som fasen! Har ingenting att klaga på, tycker att du skall utveckla den! Jag stämmer in i hyllningskören!
Harmonica mike:
Mera comments - nice!
Mr Thomp:
Slide gura ala´dobro kanske? Som genom ett under hörde Josse min gura polare och låtskrivar kompis detta och föreslog just dobro på denna,så du är helt rätt ute :)
Munspels riffet,lyssnat och vet nu vilket parti Wernis menar,jo visst - det skulle funka fint både i introt och strax före sången.
Ubbegubben:
Jo en rätt avvägd blues funkar alltid.
Nu börjar jag se en struktur på denna..Lite tid just nu för studio sessioner,men sen blir det full rulle :)
Kul att du gillar den.
Egghuvudet:
Josse min gura polare kör lite Dobro först.Finns det utrymme för elgura så kör vi.Det kan ju bli för mycket med hammond,dobro,munspel och elgura..Eller för lite,testar med dobron först då jag har den på hemma plan,sen får vi se..
Mvh
Micael
ydderF:
Tjena Mike!! Utrolig fet munnspill liring!!!!! Cool röst også ;)
Jag är inte den största blues-fan här i världen, men tyckte at detta svängde B)
Lite tuffare gitarrer kunde nog ha gjort sig i kompet.
Kanskje et stoooort rum på trummorna? Jag hör at det är EZ's Vintage.
Kanskje du skulle komprimera livskiten ur rumsporet?
Anyways, jag spelar gjärne lite dobro på en blues låt, om du vil ;)
Jag trenger at bli lite mer känd med musikstilen!
MaxB:
Munspel och röst i den här låten är sköna. Det verkar finnas utrymme för lite dobro.
Det är härligt att höra bra dobrospel igen! Senast var på ett annat forum där "Black Beauty 54" gjorde inspelningar med bra kvalité och hanterade dobron bra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida