Forum > Demolåtar

Harmonica mike - you will pay..

<< < (6/10) > >>

ynot:
har inte läst allt men lite skitare komp mot din helt underbara röst skulle nog pass bra... mycket bra hm   längre o mer dist ...

tack tony

Harmonica mike:
Lite sena svar från mig..Mitt uppe i havsörings fiske,så jag prioriterar  :)

Hogge:
Ja lyckas jag omvända en hårdrockare till att lyssna på mina bluesbaserade låtar - bingo  :D
Får jag rekommendera:
Learn your lesson - garanterat folksamling runt din skuta om du öser på med den..
Voice of an angel - Ifall du vill ha lite kvinnlig fägring med på färden,brukar gå hem i det lägret..
Polkan - När polarna fyllnat till och skriker efter drag...
A place like Graceland - rå sväng mer åt rock hållet
Finns ju massor som svänger,den som söker skolen finna..
När jag plockar fram munspelet och guran brukar det bli rätt tyst på våra partyn i stugan  :)
Tack för ditt fina omdöme om sång och munspel..

Inetzel:
Thanx man.

Leif:
Kul att man kan glädja nån med sin muik.Mera skall det bli,måste dra upp några envisa havsöringar först.Tack för omdöme om sång och munspel,det värmer en frusen blues själ gott.

Zorrow:
Studio projects B1:an gav jag 1200:- för hos den lokala musik leverantören.Thomann har den för  1000:- cirkus.Skitkul att du gillar detta,och mera kommer..Hang in there mate.På denna är det ez drums..Vintage kitet..Låter skitbra.Original ez låter lite tunt virvelmässigt men med olika expansioner så blir det ett grymt set.Snäppet under Superior som är värst/bäst tycker jag med risk att få alla AD anhängare efter mig  :P

Lyxvarianten:
Vilket parti menar du på munspelet? Allt är lirat med olika tekniker via ett F-spel i tredjeposition..moll sålunda..Låten går i G-moll..

Maxen:
Thanx man..Sången ja,en tagning med blarr text som jag hittade på direkt.Brukar göra så för att sätta känslan i låten.Alla verkar gilla det så modifierar jag det med en komplett text,så kommer det att svänga friskt.

Bengan gbg:

Jo jag borde ha gjort en paus på några takter innan sången kommer där det nyper ihop..Nu blir det rätt pang på..Fixar nog till det på finalverren.Mera munspel skall det också bli förmodligen lite egg gura också  :)

Staffan:
Kul att du gillar pipan,bluesen sitter liksom i själen så jag har inga val - det måste ut.Kul att du gillade det.Jo reverberandet har jag koll på nu  :D

Tony:
Kanske jag distar upp orgeln lite och basen på final verren..Kanske lirar om munspelet helt då jag fått min Greenbullet fixad(munspels mick),det har lossnat en kabel och jag och lödkolvar har olika viljor  :) Betydligt fetare sound i den och distat från början så att säga..Nu har jag rattat rätt friskt för att få fram detta sound på trynorgeln..Kul att du gillade det Tony,och mer kommer så fort jag har fyllt frysen med färsk havsöring..

###############

Till er alla:

Ursäkta mitt sena svar till er men som jag skrev i trådhuvudet så har jag fullt upp..Tackar ödmjukast för alla fina kommentarer om låt/sång/munspel.Då ingen sågat på mixen så antar jag att ljudbilden funkar då jag sätter resten..

Hang in there mates,det blir mer på denna.Hoppas jag inte missat nån nu..

Mvh
Micael

equality:
Härligt Micke! Går igång på dina låtar ungefär som Sven Zetterbergs. Yeah!

Harmonica mike:

--- Citat från: equality skrivet 11.05.2009, 18:03:34 ---Härligt Micke! Går igång på dina låtar ungefär som Sven Zetterbergs. Yeah!

--- Slut citat ---

OJ!

Sven Zetterberg,sveriges bluesman tycker jag.Så in i h-e bra.Att bara nämnas i Zetterbergs sammanhang känns mycket hedrande.Lirade på en Bluesfestival med ett rockband en gång för 15 år sedan då han också lirade,han kan lira munspel helt klart.För att inte tala om Zetterbergs gura lir,asgrymt! Josse min gura polare har alla plattorna så vi brukar digga och förundras av blues fenomenet Sven Zetterberg,där finns det kilovis med feeling.Grymt bra också då han lirade i Chikago Express..

Mycket hedrande Micke,stolt Bodensare nu.. :)

Mvh
Micael

Ola:
Tjena Hm
Skönt gung  :wub:
om du vill kan jag lägga ny gura på låten. maila mig i så fall
mvh Ola

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion