Forum > Demolåtar

Harmonica mike - you will pay..

(1/10) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn:You will pay on judegementday
Artsit:Hm
Text/Kompositör:Hm
Ev,medverkande:Nope just me so far..Men jag lirar gura som en kratta så om nån gillar detta så..

Hej boys and girls.
Lirade lite blues idag då jag tyckte vädret förtjänade det..
Inte så stora variationer än då alstret går under skiss benämning..Några fårgor dock:

Svänger det?
Fippar jag ut på munspelet på slutet?

Tanken är att köra en "John Popper" där då jag bygger ut låten.Texten går under mitt vanliga signum på skissarna - blarr text för att sätta nåt till melodin.

Äh,gör som vanligt såga på!

Mvh
Micael

freddy:
Kan nog bli bra detta. Kom att tänka direkt på Joe Satriani - Big Bad Moon -> &feature=related

Dels för munspelet och sen det klassika blueskompet som går, även om du har en mer varierad version i denna.

Munspelet ditt låter även det riktigt bra, tror även din låt skulle funka bra med elgitarr och lite mer attityd i kompet.

Wernborg:
Laidback och cool.

26-28 i spelaren ligger ett riff på munspelet som har funkat hur bra som helst att loopa upp som ett intro för ännu mer suggestiv känsla innan sången kommer.

Kring 90 har du orgel och munspelsolo samtidigt. Mindre bra tycker jag.

Slutstolleriet på munspelet hör väl lite till ditt signum också.  :D Helt ok och inte för utflippat. Tycker dock att du ska lugna ner solot lite och inte sluta låten med en sådan tonkavalkad. Fast den kanske inte är färdig ännu?

Svänger!

Gurano:
Låter riktigt soft!
Pustar på som ett lokomotiv i uppförsbacke. Pipan i början låter som en tågvissla - kanon, men jag håller med Wernborg att pipan på slutet bör göras något åt. Pipan i slutet är bra men det är inget egentligt slut på en låt - behåll pipan men förläng låten, å softa till slutet mera så blir det bättre. Tycker i alla fall jag

Ha det
Gurano

bow35:
Jag ler brett. Och diggar. Kan inte låta bli att tänka på Tom Waits. Det är ett väldigt abrupt slut. En uttoning funkar nog bättre på denna version.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion