Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - bitter end tale
Emulator:
Gav bra poäng till denan vill jag minnas, tycker den är riktigt bra!
Inga klicheer i texten hittar jag iallafall...
Skall lyssna på denna nya version så småningom, men ville bara förmedla mitt gillande angående versinoen du tävlade med :)
tsmalmbe:
Kommentarerna kring festivalversionen fick du ju redan i tråden där. Då klagade jag på pianot, eller var i varje fall inte helt nöjd. Men det var i minimalismens anda. På riktigt låter pianot . bekant, och nu efter en par veckors betänketid har jag hittat det. Neil Young's Mirrorball. Skall ta fram den exakta låten ännu, men ta och kolla in skivan för att se om du tycker som jag!
Håll pianot. Mirror Ball är en bra skiva.
Rattlesnake:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 13.04.2009, 20:01:53 ---3-1 till pianot :D
Håller med Eq om att det passar in och gör det hela mer genuint. Uppfattar inte det klyschiga i din text, känns väldigt engelsk i drivet med sina uttryck, och bra uttal som vanligt.
Hmm..jag som har svårt med country-vibbar..som det här ger, fast bara en aningens....men eftersom du fick bra poäng i festivalen och gillar det än mer nu, så verkar jag inte vara så fasligt allergisk..hihi..trots allt, men det här är mer en popballad med snygga harmonier och bra sjunget är det oxå.
Kanske nån svävande körstämma över delar av verserna kan lyfta lite till.
Very good indeed mister Rattle :P
Hej Marre,
Engelskt? Ja, det är väl så att det mesta av musiken jag lyssnar på är engelsk, men jag trodde inte det smittar av sig så. Jag träffar en del engelsmän i jobbet, och har svårt att förstå när de mumlar på cockney. Betydligt enklare förstå amerikaner och jag trodde mitt uttal låg närmare dem.
Det är tågtrummorna och växelbasen som ger countryvibbarna, eller hur? Det var faktiskt lite medvetet val för att reta dig och tsmalmbe... :lol: Jag skall nog göra en countrylåt som inte ens du inte kan motstå att sjunga på. :P
Körstämma. Mmm. Skall fundera lite. Tack för tips. Och för lyssningen såklart. :)
/Marr
--- Slut citat ---
Rattlesnake:
--- Citat från: cykeln skrivet 13.04.2009, 20:57:43 ---Melodiskt låter det som någon traditionell folksång
Texten (jättebra) och framförandet drar tankarna till Bungalow Bill från The White
Pianot i det där långt borta rummet ger en drömsk karaktär och temat som spelas av det är jättefint
Blir bra drag i slutet nu - men jag vet inte om det riktigt hör hemma i låten - eller så har jag vant mig vid förra versionens
--- Slut citat ---
Hej cykeln,
usch vad du genomskådar mig. Jag funderade lite och kom fram att jag (fan fan) ju har snott upplägget och t o m nån takt från "Cecilia Lind". Och texten är nog i white album anda, även om jag kanske inte tycker att Bungalow Bill liknar mest. Har iofs aldrig fattat vad den låten handlar om... :P
Fin beskrivning av pianot där. Att temat blev som det är beror nog på att jag inte klarar av att spela mera avancerade saker 2-händigt i realtid... Jag är mycket bättre MIDI-pianist! <_<
Jag vet inte heller om draget hör hemma i låten, men den som råkat nicka till kanske vaknar? :)
Rattlesnake:
--- Citat från: Emulator skrivet 13.04.2009, 21:06:25 ---Gav bra poäng till denan vill jag minnas, tycker den är riktigt bra!
Inga klicheer i texten hittar jag iallafall...
Skall lyssna på denna nya version så småningom, men ville bara förmedla mitt gillande angående versinoen du tävlade med :)
--- Slut citat ---
Tack för poängen. :) Jag tror ingen tycker den nya, icke-dogma-mixen är sämre än den gamla. Så välkommen att lyssna och jämföra. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida