Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - bitter end tale

<< < (3/7) > >>

Rattlesnake:

--- Citat från: ynot skrivet 12.04.2009, 22:55:07 ---skulle gärna sett att kompet kom in tidigare. o att sången låg lite mer ikompet
bra framfört lite klichee text i samanhanget gärna sett nått som brutigt mer med normen men med samma framförande.
men du sing o songwriter kan du ormen

tony

--- Slut citat ---

Hej Tony,
Jag vet inte riktigt hur jag skulle ha sjungit för att få sången mer i kompet - det får du nästan visa för att jag skall förstå.

Jag försökte som sagt få in kompet tidigare, la in det där sista versen startar, men gitarren och pianot hade ett annat tempo där... Tyckte det blev ganska bra att det inte blev så förutsägbart var trummorna skulle komma in.

Haha, när man för en gång skull försöker skriva en text med mening i så blir det klyschigt. Ja, där ser man.  :)

TAck för comments!  :)

Rattlesnake:

--- Citat från: Dividend skrivet 13.04.2009, 01:04:21 ---Det låter bra, och fick poäng av mig i festivalen

Bra verre som sparas när den är färdig och förhoppningsvis ännu bättre :)

--- Slut citat ---

Hej Dividend,

Ja, jag skall försöka göra den här klar när jag har bytt strängar och övat lite mer på gitarrkompet.

Tack för lyssning och festivalpoängen.  :)

Rattlesnake:

--- Citat från: SYNTH skrivet 13.04.2009, 19:02:45 ---Tycker det låter ballt faktiskt pianot som resten av låten! :)

--- Slut citat ---

Då står det 2-1 till pianot då?  :D (Jag tolkar Yllet varandes neutral till själva ljudet)
Tack för lyssning!  :)

Marruschkka:
3-1 till pianot :D
Håller med Eq om att det passar in och gör det hela mer genuint. Uppfattar inte det klyschiga i din text, känns väldigt engelsk i drivet med sina uttryck, och bra uttal som vanligt.

Hmm..jag som har svårt med country-vibbar..som det här ger, fast bara en aningens....men eftersom du fick bra poäng i festivalen och gillar det än mer nu, så verkar jag inte vara så fasligt allergisk..hihi..trots allt, men det här är mer en popballad med snygga harmonier och bra sjunget är det oxå.
Kanske nån svävande körstämma över delar av verserna kan lyfta lite till.

Very good indeed mister Rattle :P

/Marr

cykeln:
Melodiskt låter det som någon traditionell folksång
Texten (jättebra) och framförandet drar tankarna till Bungalow Bill från The White
Pianot i det där långt borta rummet ger en drömsk karaktär och temat som spelas av det är jättefint
Blir bra drag i slutet nu - men jag vet inte om det riktigt hör hemma i låten - eller så har jag vant mig vid förra versionens

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion