Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - bitter end tale

<< < (7/7)

zorrow:
Jättebra! Härlig närhet och känsla! Bra låt och text! Vad kan förbättras? Inte mycket... Möjligvis att sången kan skäras lite (läs lite) i basen då den slår över stundtals. Den är något ojämn också volymmässigt vilket kan avhjälpas med lite kompression eller kanske limiter. Kolla volymerna då jag misstänker att den är inspelad vid flera tillfällen och troligtvis med olika inställningar. Pianot låter en aning off beat vid 1.38 men det är inte så farligt i det hela. Jag hör också en aning brus över hela mixen och vet inte vilken kanal som orsakar det. Det går säkert att fixa.

Jag vet att jag är lite gnällig nu men en riktigt bra låt förtjänar en lika bra mix. (Ta det för vad det är... Mina öron alltså :unsure:)

Eddi:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 12.05.2010, 19:21:47 ---Tack för bumpen, Dividend.  :) Kul att du fortfarande gillar den. Ja, det är ett drygt år sedan den minimalistiska festivalen. HAr lyssnat på den här nån gång sedan dess och den känns inte pinsamt dålig. Nån gitarrton är dåligt spelad, men stör mig inte på pianot nu heller.

Eko
Vet inte om jag är någon vidare gitarrist, men spelstilen är nog samma typ som Paul Simons på The Boxer.

Mahan
Tack för kommentar. Ja, det där pianot har många haft åsikter om. En sak är säkert, stämt var det inte, men just då kändes det viktigt att inte fuska och ta ett samplat. Basen är min gamla höfner som inte intonerar riktigt. Men jag brukar inte störas av det.

--- Slut citat ---
Här syns det bättre plocket men det var ingen riktig fart på the boxer tycker jag

bjurte:
Fantastisk låt !! Är det bara jag som får vibbar av denne snubbe här,drick lika häfftigt och du får hans 'Raspröst' på köpet :lol:

Rattlesnake:
zorrow
Tack för lyssning. Ja, det finns en del småfix att göra, och du gav mig en bra lista där, tacktack. Jag har bytt dator och Cubaseversion sedan låten gjordes och har säkert inte samma pluggar installerade nu som då, vilket gör en nymix lite besvärlig. Men ska försöka få till det.

Eko
Oj vad de såg gamla och trötta ut gubbarna. Jag tycker inte riktigt om att se förebilder åldras... :( Lite släpigt spel men rösterna har de lyckats behålla ganska intakta. Och i extraversen sjunger de att de är desamma... :)

uriah
Shane MacGowan... :wub: Ja, hade jag druckit lika häftigt som han hade jag varit död. :ph34r:  :D Konstigt att inte han är det. Ja, ingen sjunger som han. Men gaddarna är jag inte avis på...
Tack för lyssningen och betyget. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion