Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - bitter end tale

<< < (5/7) > >>

Harmonica mike:
Tjenare.

Jo men den här gillade jag trots likheten med "Rawhide",minns jag inte fel så fick du nån pinne av mig i festivalen för denna..

Får se när jag får tid att fixa till mina festivalbidrag.

Mvh
Micael

Rattlesnake:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 14.04.2009, 03:19:26 ---Kommentarerna kring festivalversionen fick du ju redan i tråden där. Då klagade jag på pianot, eller var i varje fall inte helt nöjd. Men det var i minimalismens anda. På riktigt låter pianot . bekant, och nu efter en par veckors betänketid har jag hittat det. Neil Young's Mirrorball. Skall ta fram den exakta låten ännu, men ta och kolla in skivan för att se om du tycker som jag!

Håll pianot. Mirror Ball är en bra skiva.

--- Slut citat ---

Kul,
jag har inte hört den skivan. Jag har missat mycket av Niel Youngs produktion, förutom det han gjorde med CSN så har jag bara "Harvest" och "Zuma" på vinyl.

Tack för lyssning och feed. :)

Rattlesnake:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.04.2009, 12:28:42 ---Tjenare.

Jo men den här gillade jag trots likheten med "Rawhide",minns jag inte fel så fick du nån pinne av mig i festivalen för denna..

Får se när jag får tid att fixa till mina festivalbidrag.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---
Tjena Mike,
Är det på något specifikt ställe du tycker det låter rawhide? Den låten har jag lirat live massa gånger, men inte tycker jag den påminner om denna?  :unsure:

Tack för lyssning och kommentar. Inte behöver väl du fixa dina bidrag värst, de lät väldigt färdiga som de var, vill jag minnas.  :)

ynot:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 13.04.2009, 19:24:40 ---
--- Citat från: ynot skrivet 12.04.2009, 22:55:07 ---skulle gärna sett att kompet kom in tidigare. o att sången låg lite mer ikompet
bra framfört lite klichee text i samanhanget gärna sett nått som brutigt mer med normen men med samma framförande.
men du sing o songwriter kan du ormen

tony

--- Slut citat ---

Hej Tony,
Jag vet inte riktigt hur jag skulle ha sjungit för att få sången mer i kompet - det får du nästan visa för att jag skall förstå.

Jag försökte som sagt få in kompet tidigare, la in det där sista versen startar, men gitarren och pianot hade ett annat tempo där... Tyckte det blev ganska bra att det inte blev så förutsägbart var trummorna skulle komma in.

Haha, när man för en gång skull försöker skriva en text med mening i så blir det klyschigt. Ja, där ser man.  :)

TAck för comments!  :)

--- Slut citat ---

Haha, när man för en gång skull försöker skriva en text med mening i så blir det klyschigt. Ja, där ser man.  :)

en tanke som inte är så snäll men rolig o skriva o inte helt sann

försöka oftare kanske :)

annars menande jag mer ämnet o orden ( äldre engelska) som var det klyschia i kombo med musiken ,, men ned ett trallala popkomp skulle det inta vara klyschingt

närheten menar jag nog nivån.
tänkt lite på det att om man läser texten närman lyssnar så upplevs sången hörge men det kan vara helt subjektivt.

tony

Tokai:
Måste erkänna att jag inte alls lyssnat på festivalbidragen, så detta är nytt för mig.
Ok, sången ligger bra i ljudbilden, lite förvånande att det är vissa s-ljud (dom stör inte) med bandmikrofonen, trodde den var bara lite dov. Men skönt varmt sound ändå.
Tycker också att trummorna skulle in tidigare - man gillar låten ännu bättre när dom kommer in. Fast de borde då spela lite mer försiktigt i början och ösa mer samtidigt som låten ökar i intensitet.
Pianot är coolt, kanske dra fram den mer i vissa ögonblick, tycker det är lite Kinks känsla över det.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion