Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Qiu tian (Autumn on Er long lu)

<< < (6/11) > >>

ydderF:
Som jag har sagt för, lyssnar aldrig på klassisk,
men du har en formåga att fånga lyssnaren med dina melodier och arr.
Tycker lydbilden är skön, och instrumenterna låter fint!
Ursäkta att jag inte har nåt negativt att säga.... :rolleyes:

Bra jobbat;)

Dividend:

--- Citat från: Avslappnad skrivet 29.10.2009, 10:28:10 ---Hmm, denna har jag missat tydligen. Gott om än ganska traditionellt divi-arr men ack så snyggt. Gillar dynamiken i stycket, allt från någon slags stillhet till nästan hela havet stormar, gjorde det hela otroligt levande. Instrumenten låter nästan ovanligt bra i samspelet, är det fortfarande ewql?

Mycket snyggt! :)

--- Slut citat ---

Tack som attans! Det finns en harpa i detta arr :D Det har jag aldrig använt förr. I originalet plonkade cellisterna genom hela låten, här får de hämta andan när violin-marcatona ("staccato") och harpan spelar. :)

Ja det är Gold, får väl ge ett STORT TACK! till Rattlesnake som uppmärksammade mig på att det GÅR med lite övning att få bra ljud ur orkestern. Jag trodde från början att det inte lurade Karajan och Co, men det verkar som det är VÄLDIGT svårt att skilja riktigt från artificiellt när biblioteket blir dyrt (dyrare än gold, men gold kommer väldigt nära) Sen klickade jag ju alltid, och då fick man velocity 100 som default. Men p g a att jag länge trodde att det inte spelade nån roll för en riktig klassiker, så....

Sen använder jag minneskrävande keyswitch-patchar för stråket numera också (för realismen), av samma anledning.

--- Citat från: Gurano skrivet 29.10.2009, 12:16:29 ---Låter riktigt bra - för mig är du mer än halvvägs - jag tycker att den är klar :)
Gurano

--- Slut citat ---

Tack! Då är det fastlaget då :)

--- Citat från: ydderF skrivet 29.10.2009, 13:56:51 ---Som jag har sagt för, lyssnar aldrig på klassisk,
men du har en formåga att fånga lyssnaren med dina melodier och arr.
Tycker lydbilden är skön, och instrumenterna låter fint!
Ursäkta att jag inte har nåt negativt att säga.... :rolleyes:

Bra jobbat;)

--- Slut citat ---

Ja, 6 timmar i sträck satt jag. Tur det blev bra :)

Jag tycker att det är ok att utbilda sig (som jag börjat göra i perioder) när det gäller sådan här musik. Men numera finns sådana som tycker att VISS modern klassisk musik SKA kräva utbildning. Man kan gilla mozart, utan att plugga sen 4 års ålder som han gjorde. Eller BAch eller Shostakovich. Mozart kräver ju bara att man lyssnar på t ex pianokonsert nr 21 i C dur några gånger, för att börja gilla det. (Skaffa den! :D

I hollywoodsk filmusik är kompositionerna oftast byggda med enkla knep för att frammana en stämning. Folk är mycket klyftigare än så. Det var bättre på Miklos Rozsas tid :D (Filmkompositör till .... känd film jag inte kommer på namnet på.)

Detta angående utbildning då. Det skall väl gå hem hos lågutbildade också, i de cyniska hollywoodproducenternas ögon.

Men det är ju förstås helt ok i en action eller så, så glömde bort vad min poäng var. :)

Lyxvarianten:
Du vet ju att jag gillar dina låtar, men det är fortfarande inget som slår Emigranten!:P
Jag tycker iaf att den höll enda in på sista tonen och man gunga änna med i den på nått sätt.
Gillade den trippande pizzcaton som fick mig att känna ett sug av Ashenvale (World Of warcraft), och med det mena jag att den verkligen satt där den skulle.

Finns inte så mycket mer jag kan säga faktiskt. Det här är ju musik som är långt över vad jag håller på med:P

Marruschkka:
Detta stycke blir bara bättre..ofantligt vackert detta, med kinesiska undertoner , det hela böljar fram..som en höst-flod (kan lika gärna vara en vår-flod oxå)
Denna mix är mer distinkt i ljud, harpan helt underbar..melodin helt hänförande..detta är min stora favorit bland dina kinesiska stycken :rolleyes:

Jag bara njuter :wub:

/Maria

Dividend:

--- Citat från: Lyxvarianten skrivet 29.10.2009, 20:06:39 ---Du vet ju att jag gillar dina låtar, men det är fortfarande inget som slår Emigranten!:P
--- Slut citat ---

Cykeln (som sjöng) sa också idag att det var mitt bästa tema. Jag håller faktiskt på med en instrumental version nu, som jag försöker vidareutveckla till att ha sin egen charm. Man vet aldrig var det slutar ;).

--- Citera ---Jag tycker iaf att den höll enda in på sista tonen och man gunga änna med i den på nått sätt.
Gillade den trippande pizzcaton som fick mig att känna ett sug av Ashenvale (World Of warcraft), och med det mena jag att den verkligen satt där den skulle.
--- Slut citat ---

:lol:

--- Citera ---Finns inte så mycket mer jag kan säga faktiskt. Det här är ju musik som är långt över vad jag håller på med:P

--- Slut citat ---

Du har ju begåvning helt klart, fast av annan sort. Det har jag insett efter att ha sett den där videon, och några av dina låtar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion