Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Qiu tian (Autumn on Er long lu)

<< < (5/11) > >>

asti:
Bra idé med en akustisk gitarr i arret, men den är för låg i mixen tycker jag. Kunde varit lite mindre reverb på den också. Hade kanske varit bättre med nylonsträngat?
Det är lite väl höga stråkar stötvis mellan ca 48 - 54. Snyggt parti efter ca 94, lite mer avskalat. Tror att du generellt kunde minskat arrangemanget.
Som någon sa känns det en hel del vår i detta! Sköna tongångar!

Dividend:
Ok, jag tog till mig av kritiken och satt med den här låten i 6 timmar i sträck. Kanske är jag halvvägs i mål?
Fixat lite nya melodier och annat så det flyter bättre. Gitarren ut, harpa/cellipizzcato in. Ordentlig utvekcling av temata, trots repetitiv ackordsföljd (och enkel sådan), slängde in ett nytt parti med annan följd,,,

Ja, lyssna gärna så man får veta om man är på rätt väg :)

/Per

Avslappnad:
Hmm, denna har jag missat tydligen. Gott om än ganska traditionellt divi-arr men ack så snyggt. Gillar dynamiken i stycket, allt från någon slags stillhet till nästan hela havet stormar, gjorde det hela otroligt levande. Instrumenten låter nästan ovanligt bra i samspelet, är det fortfarande ewql?

Mycket snyggt! :)

Gurano:
Låter riktigt bra - för mig är du mer än halvvägs - jag tycker att den är klar :)
Gurano

Dividend:
Svarar er senare har lite bråttom, Avslappnad och Gurano.
---

Bestämde mig för att stycket (nog) är klart, efter två inlägg på raken som var positiva. Ändrade därmed namnet, till det bästa namnet tycker jag. Både i mp3an och filnamnet. (Samma mp3a vad gäller musiken)

Er long lu, betyder "Andra drak-gatan". Där bodde jag i statsdelen Xidan i Beijing/Peking.
Det finns ett kinesiskt stråkinstrument, som f ö Memphis håller på att bygga. Den heter Er hu, för den har två strängar! Wink

Tack på förhand för lyssning och eventuella kommentarer :)

/Per

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion