Forum > Färdiga produktioner
Asti - Bakom våra masker
asti:
--- Citat från: Eko skrivet 01.04.2009, 03:04:46 ---Jo fin låt detta hära på med ett par dragspel bara så sitter den :D
Tror du fick nån poäng av mig också.
Eko
--- Slut citat ---
Nä - det blir nog inget dragspel, tycker arret är tillräckligt så här! Det var mest på skoj gentemot Freddy! :rolleyes:
Tack för poäng, lyssning och kommentar!
/Asti
equality:
FJK:s I Rörelse är för mig en milstolpe inom svenska visan.
Epitetet "bruksfilosofi för vilsegångna" stämmer nog aldrig så bra som här,
härligt levererad av ett drivande basspel, gitarr och din trygga skånsksmåländska.
Fint!
asti:
--- Citat från: equality skrivet 02.04.2009, 00:00:00 ---FJK:s I Rörelse är för mig en milstolpe inom svenska visan.
Epitetet "bruksfilosofi för vilsegångna" stämmer nog aldrig så bra som här,
härligt levererad av ett drivande basspel, gitarr och din trygga skånsksmåländska.
Fint!
--- Slut citat ---
Håller med dig helt vad gäller FJK! Älskar deras stämsång och känsla i sången!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Eddi:
--- Citat från: asti skrivet 01.04.2009, 20:06:39 ---
--- Citat från: Eko skrivet 01.04.2009, 03:04:46 ---Jo fin låt detta hära på med ett par dragspel bara så sitter den :D
Tror du fick nån poäng av mig också.
Eko
--- Slut citat ---
Nä - det blir nog inget dragspel, tycker arret är tillräckligt så här! Det var mest på skoj gentemot Freddy! :rolleyes:
Tack för poäng, lyssning och kommentar!
/Asti
--- Slut citat ---
Dragspelet var bara för att skämta vidare och din låt fick 12 points !! av mig - skitbra helt enkelt.
Eko
cykeln:
Som sagt - en fin visa - väl värd sina festivalpoäng
Melodin är en sån där självklar som man önskar att man själv kommit på - det är lite en blanding av en psalm och Afzelius "Kungens man"
Gillar basen som jag tycker tillför - men kanske inte lika mycket kören
Även jag var stor fan av FJK - de har ett antal visor av mycket hög klass - I Rörelse är en av dem. Gillade även deras skiva med svenska 50-tals schlager. Såg Mats Klingström på Dan Andersson-veckan/Louossa-festen för två år sedan. Still going strong. Han presenterade då Sofia Karlsson ....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida