Forum > Färdiga produktioner
Asti - Bakom våra masker
asti:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 03.04.2009, 21:02:28 ---Asti,
det här är det bästa jag har hört med dig. Den avskalade versionen var bra, men med ståbas och körer blev det super. Mixen är också riktigt bra, det låter skiva ända fram till körerna kommer. Jag håller med dem som tycker att de skall flyttas bak i bilden. Även FJK och CSN&Y har lead och stämmor, här blir det tre lead.
Gitarrerna låter grymt bra, ta inte bort någon av dem.
--- Slut citat ---
Jag tycker själv att kören ska ge lite extra "tryck", men det är ju flera som tycker att den ligger lite för högt, så jag ska pröva att sänka den något!
Nä, gitarrerna är jag rätt nöjd med, kanske att dom är lite otajta på några ställen. Roligt att du gillar låten! Tack för dina synpunkter!
/Asti
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 04.04.2009, 15:28:59 ---
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 03.04.2009, 21:02:28 ---
Gitarrerna låter grymt bra, ta inte bort någon av dem.
--- Slut citat ---
Jag tycker gitarrena är bra också, men tänkte i lite andra banor med ha med ett piano istället. Vet inte riktigt varför men det skulle vara för att bryta det som här låter lite typiskt, alltså Wiehe, Affe osv. Så var det sagt. Men å andra sidan - skit i mina kommentarer
--- Slut citat ---
Om jag kunde spela piano hade jag nog byggt upp låtarna mer med det som grund, men jag är gitarrist först och främst, så då blir det så här! Halleluja! :)
Men det är alltid intressant och tacksamt att få tips om andra arrangemang! Här tänkte jag mig nog gitarrarret skulle vara mer åt "tidig Dylan"-hållet (Freewheeling t.ex) än Wiehe & Afzelius.
Du har rätt i att låten är väldigt konventionell - inga spännande harmonier, och det var väl också ursprungstanken med låten. Tack för lyssning och intressant kommentar!
/Asti
Mattewiik:
Trevlig visa. gillar gitarrspelet, fint plock! sen så tycker jag att det instrumentala försvinner när körsången kommer in.
Som sagt, fin visa :)
asti:
--- Citat från: Mattewiik skrivet 06.04.2009, 13:17:32 ---Trevlig visa. gillar gitarrspelet, fint plock! sen så tycker jag att det instrumentala försvinner när körsången kommer in.
Som sagt, fin visa :)
--- Slut citat ---
Tack för det! Kul att du gillar! Ska nog sänka kören en aning.
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida