Forum > Färdiga produktioner

Asti - Bakom våra masker

<< < (4/5) > >>

asti:

--- Citat från: Eko skrivet 02.04.2009, 13:22:09 ---
--- Citat från: asti skrivet 01.04.2009, 20:06:39 ---
--- Citat från: Eko skrivet 01.04.2009, 03:04:46 ---Jo fin låt detta hära på med ett par dragspel bara så sitter den :D
Tror du fick nån poäng av mig också.
Eko

--- Slut citat ---

Nä - det blir nog inget dragspel, tycker arret är tillräckligt så här! Det var mest på skoj gentemot Freddy!  :rolleyes:
Tack för poäng, lyssning och kommentar!
/Asti

--- Slut citat ---

Dragspelet var bara för att skämta vidare och din låt fick 12 points !! av mig - skitbra helt enkelt.
Eko

--- Slut citat ---

OK, fattar lite långsamt ibland!  :) Bugar och tackar!
/Asti

asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 02.04.2009, 13:26:17 ---Som sagt - en fin visa - väl värd sina festivalpoäng
Melodin är en sån där självklar som man önskar att man själv kommit på - det är lite en blanding av en psalm och Afzelius "Kungens man"
Gillar basen som jag tycker tillför - men kanske inte lika mycket kören

Även jag var stor fan av FJK - de har ett antal visor av mycket hög klass - I Rörelse är en av dem. Gillade även deras skiva med svenska 50-tals schlager. Såg Mats Klingström på Dan Andersson-veckan/Louossa-festen för två år sedan. Still going strong. Han presenterade då Sofia Karlsson ....

--- Slut citat ---

Intressant! Själv tycker jag kören tillför mycket, men basen bara marginellt!  :unsure: :) Blandning av psalm och Afzelius? Låter som Dysterkvist!  :)
Tyckte nog Christer Jonasson (heter han så?) sjöng bäst i FJK, han hade lite mer känsla. Mats Klingström var mer "skönsångaren".
Sofia Karlsson  :wub: - vilken sångerska!
Tack för lyssning och kommentarer!
/Asti

Tokai:
Ja, jag gillar verkligen din sång. Den känns så bergfast. Själva låten är är väl inte så speciellt annorlunda. Saknar lite spännande harmonier. Har inte hört den första versionen, men basfelan är go. Men rent drastigt skulle jag skippa hallelujagitarren och sätta in ett upright piano + vispar och få lite Norah Jones feeling + också en elgura som plockar lite.

Rattlesnake:
Asti,
det här är det bästa jag har hört med dig. Den avskalade versionen var bra, men med ståbas och körer blev det super. Mixen är också riktigt bra, det låter skiva ända fram till körerna kommer. Jag håller med dem som tycker att de skall flyttas bak i bilden. Även FJK och CSN&Y har lead och stämmor, här blir det tre lead.

Gitarrerna låter grymt bra, ta inte bort någon av dem.

Tokai:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 03.04.2009, 21:02:28 ---
Gitarrerna låter grymt bra, ta inte bort någon av dem.

--- Slut citat ---

Jag tycker gitarrena är bra också, men tänkte i lite andra banor med ha med ett piano istället. Vet inte riktigt varför men det skulle vara för att bryta det som här låter lite typiskt, alltså Wiehe, Affe osv. Så var det sagt. Men å andra sidan - skit i mina kommentarer

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion