Forum > Färdiga produktioner

Asti - Bakom våra masker

<< < (2/5) > >>

asti:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 30.03.2009, 23:31:02 ---Jag tycker du skall ta tillbaka på reverbet en hel del för att få mera värme på sångsoundet. Basen och allt gör sig väldigt bra, men reverbet grötar ihop hela grejen på ett dåligt sätt.

Så skall du nog titta över körmixen också: dra ner flere db på allt över 10kHz, eller kör riktigt stark de-esser. Nu strider dina k:n och ess mot leadsången. Klipp gärna lita bas på kören också. DÅ blir kören mera kör i bakgrunden, inte en grupp distinkta röster som sjunger tillsammans med dig.

--- Slut citat ---

Var lite osäker på reverbet, så det ska jag försöka justera! "Kören" är jag mer tveksam till - vill att det ska låta mer som en trio som helhet!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: freddy skrivet 31.03.2009, 01:58:47 ---HAHAHA! Vad är det jag ser?? :) :)

Ja, på med skiten. Det där äckliga helvetes otyget till instrument som jag knappt tål på midsommarafton :)

Förstör den här låten med, gör det ;)

Du fick nog några pinnar av mig i festivalen, väldigt taktiskt av dig att lägga på dragspelet först efter.  :lol:

Nejdå, men fin låt är det. Du borde göra skivor och spelas på någon dragspelsälskande vis-radiokanal, inte sitta här på KR och samla damm. Du kan det här, det låter bra. Förändringarna du gjort känns naturliga i låten, inget jag reagerar över jämfört med festivalaren. Så det är ett gott betyg.

Sen tycker jag inte du ska beskära basen på kören faktiskt. Jag gillar trycket i basen när den kommer in. Tror det skulle förta känslan av kören i denna låt. Stör mig inte på den nu.

Rocka på Asti, din butterfnutt!

--- Slut citat ---
Nej, det blir nog inget dragspel på den här!  :) Tror inte arrangemanget ska vara större än så här!
Jag kommer nog inte att ändra så mycket på kören heller - men kolla om det behövs lite mer deesser eller skära i högre frekvenser, som tsalmbe påpekade.
Vill få intrycket att det är en trio som spelar, typ FJK (som jag var en stor diggare av när det begav sig)!
Tack för dina synpunkter!
/Asti

Dividend:
Sorry Asti, men jag gillade inte denna låt. Fick därför inga poäng.

MEN texten är bra! :)

asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 31.03.2009, 10:12:18 ---Sorry Asti, men jag gillade inte denna låt. Fick därför inga poäng.

MEN texten är bra! :)

--- Slut citat ---

Roligt att något föll dig på läppen! Och här finns det väl ändå lite optimism i texten?  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Eddi:
Jo fin låt detta hära på med ett par dragspel bara så sitter den :D
Tror du fick nån poäng av mig också.
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion