Forum > Färdiga produktioner

Åsa Wetter & Michael Hansson -On The Horizon

<< < (4/7) > >>

equality:

--- Citat från: Åsa skrivet 16.03.2009, 20:00:02 ---http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=8886.msg71626#msg71626

Här är tråden med råden som följdes!

--- Slut citat ---

Tack för det! Nu kör jag inte Cubase men tror jag fattar galoppen. Hur som helst, det låter verkligen bra!
Och Stajos musik saknas här. Kom tillbaka!

Harmonica mike:
Första tanken som slog mig när jag lyssnade på detta första gången var,att det skulle vara snyggt om det brakade igång nån gång..Nu har jag resignerat efter ett otal lyssningar och fallit för det nakna arret.Den ensamma cellon skulle jag vilja höra lite mer i höger öra,det drar lite snett vid lyssning i lurar.Synket mellan stråket och cellon haltar lite.Sen håller jag med Equality,congas liret gör sig inte riktigt.Smakfråga kanske..Men mixen var ju inte ditt jobb så..

Mycket känsla här,och mycket snyggt sjunget.Riktigt bra mixat av rösten din Åsa!
Kul att du börjar greppa dina grejer.Det viktigaste vid samarbeten är ju att få allt i samma rum,så samarbetar man mycket så blir det oftast torrt ändå.Sen får man be till Gud att den som mixar in det kan sin sak.. :)
Därför är det bra att ha kunskapen,då kan man ha synpunkter.

Snyggt jobbat båda.

Mvh
Micael

Åsa:

--- Citat från: Hellpig skrivet 16.03.2009, 21:35:08 ---Mixen låter klar och fin tycker jag, möjligt att cellon som kommer in till vänster stör sången lite grand. Annars är det super nice :)

--- Slut citat ---

Supernice, det gillar jag  :D

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.03.2009, 23:15:24 ---Första tanken som slog mig när jag lyssnade på detta första gången var,att det skulle vara snyggt om det brakade igång nån gång..Nu har jag resignerat efter ett otal lyssningar och fallit för det nakna arret.Den ensamma cellon skulle jag vilja höra lite mer i höger öra,det drar lite snett vid lyssning i lurar.Synket mellan stråket och cellon haltar lite.Sen håller jag med Equality,congas liret gör sig inte riktigt.Smakfråga kanske..Men mixen var ju inte ditt jobb så..

Mycket känsla här,och mycket snyggt sjunget.Riktigt bra mixat av rösten din Åsa!
Kul att du börjar greppa dina grejer.Det viktigaste vid samarbeten är ju att få allt i samma rum,så samarbetar man mycket så blir det oftast torrt ändå.Sen får man be till Gud att den som mixar in det kan sin sak.. :)
Därför är det bra att ha kunskapen,då kan man ha synpunkter.

Snyggt jobbat båda.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Hej, kul att du lyssnat många ggr till och med! Tack för berömmet ^_^ Nej mixen av musiken har jag inget med att göra, skitroligt att höra att du tycker mixen av rösten är bra! Nu har jag fått bekräftat här att det är bra. Jag hör det ju själv men man vill ändå liksom få bekräftat  :) Och ja, nog vet jag hur jag vill ha det men det är ju oftast brist på kunskap i tekniken som gör att jag inte kan förklara det i ord, men det kommer.. tycker det brukar lösa sig bra ändå  :D

Nu är ju Michael själv här på KR och smyger runt så han får svara för sig själv här så småningom  :D

Dividend:
lyssnar inte till lyriken på första lyssningen.
Men vilken skön ballad!! Jag menar RIKTIGT SKÖN!! Men är inte pianot för högt ibland (vissa noter)

MaxB:
Jag tycker också att pianot är lite väl dominant i samband med din sång.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion