Forum > Färdiga produktioner

Åsa Wetter & Michael Hansson -On The Horizon

(1/7) > >>

Åsa:
LÅTNAMN: On The Horizon
ARTIST/GRUPP: Michael Hansson, Åsa Wetter
GENRE: Popballad?
LÅTLÄNGD: 3,19
KOMPOSITÖR: Michael Hansson
PRODUCENT: Michael Hansson/Åsa Wetter
EV. MEDVERKANDE: Sång Åsa Wetter
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Jag har ju ett liv utanför KR också  :D
Via Myspace fick jag kontakt med Michael Hansson från Örebro, jag har sjungit på några av hans låtar. Igår la jag sång på en ny. Den här har jag själv mixat sången på, fått kanonbra pedagogisk vägledning av Stajo i hur man lägger två fx bla bla.. dubbla reverb och ja sånt där trix  :)
Jag blev jättenöjd med mixen av sången. En ahaupplevelse för mig som bara använt dom enklaste medel tidigare.

Tänkte dela med mig av låten, musiken är ju klar. Men när det gäller sångmixen får ni gärna ge feedback på hur och om jag har lyckats.

Hoppas ni gillar låten!

/Åsa

Just det, detta är ju faktiskt inspelat med min nya Röde NT1-A, den funkar kanonbra tycker jag!

Markus Broberg:
Jättebra och vackert, mixen är najs också. :)
Smäktande.
Bra låt, väl genomförd.
Du sjunger skitfint, det enda jag har att anmärka på (Jag kanske är skev:) är eng-uttalet, artikulera är bra men inte för mycket. Det blir för tydligt på ngt sätt. Missförstå mig rätt:)
MvH Markus

Åsa:

--- Citat från: Markus Broberg skrivet 15.03.2009, 19:55:51 ---Jättebra och vackert, mixen är najs också. :)
Smäktande.
Bra låt, väl genomförd.
Du sjunger skitfint, det enda jag har att anmärka på (Jag kanske är skev:) är eng-uttalet, artikulera är bra men inte för mycket. Det blir för tydligt på ngt sätt. Missförstå mig rätt:)
MvH Markus

--- Slut citat ---

Hej och tack!  :)
Det är helt okej att anmärka på uttalet, jag vet om det haha, och i en sån här "naken" låt så blir det lite mer tydligt också.. Men jag lär mig lite på vägen, du skulle ha hört första låten jag sjöng in för 1,5 år sen, hualigen  :D

Tack snälla för snälla ord och för att du lyssnade!

orjankarlsson:
Diggar stenhårt när du går ner så där djupt utan att tappa fotfästet, eller stämbandsfästet?... ;-)

Tycker pianot är lite i vägen för sången ibland. Konkurrerar för mycket med det som är viktigast typ.

Annars väldigt skön känsla och sound.  :wub:
Mycket skön röst.
Jo: och bra låt. ;-)

cykeln:
Sången låter kanon! Bra sjunget, bra känsla, bra mix.
Kul att du börjat mixa själv - och det låter ju som du fått bra handledning (skulle behöva ett antal händer själv)
Bra låt där rösten är det viktigaste
Inte så långt från Agneta Fältskog
Pianot är lite för diskantigt för mina öron och kanske något för högt volymmässigt

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion