Forum > Färdiga produktioner

Åsa Wetter & Michael Hansson -On The Horizon

<< < (3/7) > >>

Fidden:
Perfekt. Makalöst vackert. Den här sparar jag. Kan inte komma på någon förändring som skulle kunna göra det bättre. Är grymt glad att det inte blev en powerballad av det =)

stajo:
Tycker också detta är en kanonlåt. Skitsnyggt spelat kanske aningens skrällande i vissa anslag. Kan hålla med om att det brottas med rösten ibland men om man lyssnat så många gånger som jag så gör det inte det längre  :D.
Och sedan sjunger Åsa kalas och den kristallklara rösten passar perfekt. Tidigare tyckte jag att equality var den som lyckats mixa Åsas röst bäst, då i Sommarsol, men vete sjutton om inte Åsa själv har gjort den i mina öron bästa mixen av sin röst...

equality:
Glömde nämna sångstämmorna: så in i (ursäkta) h-e snyggt! Så där omärkligt insmygna, otroligt.
Kul att du stajo tyckte Sommarsolmixen var bra men det här får mig att tappa andan. Jag är liksom
Fidden oändligt tacksam att den inte plattades till, till en powerballad. Berätta gärna om hur man använder dubbla reverb.
Ett reverb via högpassfilter på varje spår och ett ytterligare på slutmixen?

Åsa:

--- Citat från: Fidden skrivet 16.03.2009, 13:53:25 ---Perfekt. Makalöst vackert. Den här sparar jag. Kan inte komma på någon förändring som skulle kunna göra det bättre. Är grymt glad att det inte blev en powerballad av det =)

--- Slut citat ---

:wub: :wub: Tack
Vet inte vad jag ska skriva, flinar fånigt lyckligt!  :D Ska vidarebefordra till låtmakaren!

--- Citat från: stajo skrivet 16.03.2009, 18:35:04 ---Tycker också detta är en kanonlåt. Skitsnyggt spelat kanske aningens skrällande i vissa anslag. Kan hålla med om att det brottas med rösten ibland men om man lyssnat så många gånger som jag så gör det inte det längre  :D.
Och sedan sjunger Åsa kalas och den kristallklara rösten passar perfekt. Tidigare tyckte jag att equality var den som lyckats mixa Åsas röst bäst, då i Sommarsol, men vete sjutton om inte Åsa själv har gjort den i mina öron bästa mixen av sin röst...

--- Slut citat ---

Tack Stajo! Och TUSEN tack igen för att du lotsade mig igenom tråden om hur man lägger dubbla reverb i cubase! Enklare att förstå när du förklarade varje steg än att jag läste mig till allt själv. Och så fina ord, ojoj, rörd blir ju jag då! Ja man vet ju nog själv bäst hur man "ska låta" liksom, och det var ju en riktig aha-upplevelse att få till det!

--- Citat från: equality skrivet 16.03.2009, 19:45:14 ---Glömde nämna sångstämmorna: så in i (ursäkta) h-e snyggt! Så där omärkligt insmygna, otroligt.
Kul att du stajo tyckte Sommarsolmixen var bra men det här får mig att tappa andan. Jag är liksom
Fidden oändligt tacksam att den inte plattades till, till en powerballad. Berätta gärna om hur man använder dubbla reverb.
Ett reverb via högpassfilter på varje spår och ett ytterligare på slutmixen?

--- Slut citat ---

Jättekul att du nämner stämmorna!  :D

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=8886.msg71626#msg71626

Här är tråden med råden som följdes!
Jag har använt lite eq på sången. Sen följdes tipsen enligt punkt och pricka.
Jag minskade på reverbet, kanske knappt hälften av det som angavs som ex i tråden. För mycket gav en slags metallisk effekt. Åsså bidde det sådär bra!  :D
(Mer reverb på stämmorna då förstås).
Just, lite kompressor på sången med.

Så jädra kul det här, får se om jag nu minns nästa gång hur man egentligen gjorde  :blink:

Hellpig:
Mixen låter klar och fin tycker jag, möjligt att cellon som kommer in till vänster stör sången lite grand. Annars är det super nice :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion