Forum > Demolåtar

Dividend (piano), Elena (violin), Marre (sång) - Du är min vår

<< < (13/25) > >>

equality:
Vackert. Härlig dynamik. Marres sång har pondus. I mina öron klar.

Marruschkka:

--- Citat från: equality skrivet 18.04.2010, 11:11:03 ---Vackert. Härlig dynamik. Marres sång har pondus. I mina öron klar.

--- Slut citat ---

Tackar Eq för pondus :D Sången är inte hundra än, ska lägga om den lite, några små skavanker hör jag samt lägga till mer sång snart.

Otroligt vackert stycke att sjunga på, definitivt en av mina stora favoriter av dej Per :wub: Texten är oxå väldigt fin här, passar som handen i handsken.

Marre

Emulator:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.04.2010, 14:56:07 ---
--- Citat från: equality skrivet 18.04.2010, 11:11:03 ---Vackert. Härlig dynamik. Marres sång har pondus. I mina öron klar.

--- Slut citat ---

Tackar Eq för pondus :D Sången är inte hundra än, ska lägga om den lite, några små skavanker hör jag samt lägga till mer sång snart.

Otroligt vackert stycke att sjunga på, definitivt en av mina stora favoriter av dej Per :wub: Texten är oxå väldigt fin här, passar som handen i handsken.

Marre

--- Slut citat ---

Ja, några skavanker som du säger, men jag tycker snarare ni kunde försöka få bort något ord i texten eller omdisponera. Lite snabba stavelser i texten med den melodi som ligger nu.

Annars gillar jag arret, och att det är gott om plats till rösten, såväl i arr som i mix.

Kan du inte försöka sjunga än mer milt på vissa ställen? så att allt som är kvar mest blir en viskning kanske?

Sången sitter riktigt bra på refrängen!

Dividend:
Hej..

Det är inte texten som är problemet, melodin är (som vanligt) svårsjungen. Jag vill ha det som violinen som spelar utan sång på andra versen, kanske är inte detta sjungbart dock..
I detta läge justerar vi text, melodi eller attityd ;)

Tack för de andra tankarna. Milt kan säkert funka :)

asti:
Mycket vackert och finstämt (som vanligt)!
Marre sjunger bra och med lite finputsning blir det här kanon!
Jag beundrar verkligen dig Maria (och Åsa), som klarar att sjunga sådant här!
Tycker kanske att sången ligger aningen för starkt, speciellt i början.....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion