Forum > Demolåtar
Dividend (piano), Elena (violin), Marre (sång) - Du är min vår
Gurano:
Låter bra som vanligt!
Dock några smågrejor (kan ju ha helt fel iofs - jag lyssnar i lurar) - vid 37 upplever jag stråkdraget lite onaturligt. Det finns oxå lite som jag upplever som volymfnurror??? Vid tex 93 finns en sådan på stråket (så du kanske hajjar vad jag menar liksom).
Vid ca 60 börjar ett parti där jag tycker mig skönja en basliknande sak i bakgrunden - jag skulle vilja höra den högre-mer markerad.
Ja det var bara lite tankar från mig
Gurano
Dividend:
--- Citat från: flabb skrivet 20.03.2010, 19:32:07 ---Låter fint det här, en solig vårdag, bäcken porlar av snösmältningen, fåglarna kvittrar, kanske finner man den först tussilagon :)
--- Slut citat ---
¨
Kul! Tack för lyssning!
--- Citat från: Gurano skrivet 20.03.2010, 19:39:48 ---Låter bra som vanligt!
Dock några smågrejor (kan ju ha helt fel iofs - jag lyssnar i lurar) - vid 37 upplever jag stråkdraget lite onaturligt. Det finns oxå lite som jag upplever som volymfnurror??? Vid tex 93 finns en sådan på stråket (så du kanske hajjar vad jag menar liksom).
Vid ca 60 börjar ett parti där jag tycker mig skönja en basliknande sak i bakgrunden - jag skulle vilja höra den högre-mer markerad.
--- Slut citat ---
skall kolla ställena du nämner. Har justerat cellostråket rätt tidigare, så jag antar du menar violinen (?).. På violinen finns säkert fnurror kvar!
Basen vet jag inte riktigt, funderar närmast på att byta ut staccatot där, och ha heltoner, ELLER ändra rytmik till nåt annat :)
(Rytmiken (enkel) passar inte melodin (komplicerad) "optimalt"...)
Tack för lyssning
equality:
Härligt leende vårsol fick jag rakt i fejjan idag och nu kommer ljudillustrationen. Tack för den! Läste sedan texten, yes! Kan knappt bärga mig tills Åsas väna stämma fullbordar det hela.
Dividend:
:)
Tack eq. Sångerskan håller på att lära sig den rätt så svårsjungna melodin, så en perfekt insjungning kommer om max en vecka :D
Än så länge är det bara jag som lyckats sjunga melodin som den skall sjungas :D Till cykelns text...
Nu skall den sättas tonsäkert och av vår braiga bra bra sopran :D
Dividend:
Vårvisa 2009 !
Här är vårvisa 2009, kallad Du Är Min Vår (fd Koltrasten) äntligen med text (av Dividend och nån tonårings dikt jag läste nånstans på nätet, får maila henne) och insjunget intermediärt av Maria. Grymt bra kan jag säga.. Så långt... Feeda gärna på allt, inför slut-mix. Det kommer en slutgiltig mix i veckan..
Vårvisa 2010 (med Åsa) blir färdig i samma andetag som denna, dvs under veckan förmodligen..
Texten:
Vårvisa 2009
Du är mitt leende
efter min ensamhet
Du är min glädje
efter tårars fall
Du är det fjäderlätta dun
när sorgen har tyngt ned
Du är mitt hopp
efter hopplösheten
Du är
mitt solsken efter regnet har fallit ned