Forum > Demolåtar
Dividend (piano), Elena (violin), Marre (sång) - Du är min vår
Dividend:
LÅTNAMN: Du är min vår
ARTIST/GRUPP: Divi o Marre o Elena
GENRE: visa
LÅTLÄNGD: 5:10
KOMPOSITÖR: P-E Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: Marre på sång, Elena på fiol
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
Ny finalmix nummer 2! Fixat reverbet och sänkt marre plus tagit bort inandningar. Pianot återstår, som väl jag får spela, istället för det klickade pianot i denna version.
----------
Okej, Elena har lagt violin på den här och Marre ny sång. Vi befinner oss nu mer i visgenren, bara piano, fiol och sång.
Tar gärna emot kommentarer på den här, angående mix osv.
Tack
Per
Texten:
Vårvisa 2009
Du är mitt leende
efter min ensamhet
Du är min glädje
efter tårars fall
Du är det fjäderlätta dun
när sorgen har tyngt ned
Du är mitt hopp
efter hopplösheten
Du är
mitt solsken efter regnet har fallit ned
Du är mitt sanna hopp
Du är mitt gryende
Du är min vår
refr:
Ge mig din hand
Ge mig ditt hopp
ge mig din tro
spacetrucker:
Jomenviist, inte illa för två timmars jobb. Sånhär musik vågar jag nog inte bedömma på annat sätt än att säga att jag gillar eller inte gillar... och visst gillade jag. Om det var nån tutilur som lät för mycket eller för litet så gick det mig helt förbi.
3 1/2 x :D
Krister
jonnerstone:
Okej då.....då ska jag göra ett försök :P
Till att börja med så ska jag säga att jag tyckte det var väldigt vackert....som alltid. När jag hörde introt så målades direkt världen i spelet "Zelda-Occarina of time" upp för mig.....underbart spel!!! Det enda smolken i bägaren är väl solostråken som spelar lite för många toner ibland tycker jag. Less is more eller vad dom säger, och den kunde vara lite mer legato, kanske med en lite längre release på själva ljudet så det inte blir så stolpigt.
Men som sagt vacker....och har du inte spelat Occrina of time så är det dags nu :D
Hey....I did It!
Ha de gött!!!
Eddi:
Jomenvisstvardetvackert Div
Det här gillade jag, inte för mycket kanoner eller lurar blåsta från höga murar - du kanske till och med kan softa upp stråket en aning t.ex. vid 112 på KR-spelaren så skulle det bli ännu njutbarare.
Snyggt tycker jag.
Eko
Dividend:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 03.03.2009, 18:30:46 ---Jomenviist, inte illa för två timmars jobb. Sånhär musik vågar jag nog inte bedömma på annat sätt än att säga att jag gillar eller inte gillar... och visst gillade jag. Om det var nån tutilur som lät för mycket eller för litet så gick det mig helt förbi.
3 1/2 x :D
Krister
--- Slut citat ---
Kul att du gillar :) Det kommer kanske en ny verre innan den hamnar på färdiga :)
Förresten, glömt att kommentera nån låt av dig. Minns att jag lyssnade och tyckte om, men glömde skriva. Bara så du vet :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida