Forum > Demolåtar

Dividend (piano), Elena (violin), Marre (sång) - Du är min vår

<< < (14/25) > >>

Dividend:
Tack Asti, Verkligen.

Skall kolla nivån på sången.. :) 90% av tiden jag komponerar går åt till att få till "rätt" lead-melodi (violinen i den här), ibland mindre, men oftast är det så.. Jag vill ha rätt uttryck, därför blir det så. Så jag tycker att då bör det sjungas så också (om det är möjligt, vilket både jag och marre tror :).
Här ligger Marre faktiskt fel :( my mistake, 1 eller 2/32 för långt till "vänster" horisontellt. Det förtar lite av uttrycket (i mina öron), så tankar upp justerad version under dagen om jag hinner eller när jag får ny insjungning.

Vill Marre, så tar jag bort den som ligger där! Vill fortfarande ha feed på arr osv..

Jättekul att det upplevs som "mycket vackert"! Det var tanken här :)

/Per

clavinova:
Väldigt vacker visa!

Dock har jag två anmärkningar och det är nivån på sången som i mitt tycke är lite för hög samt reverbtypen som är lite för mycket "kakel" för min smak.

Dividend:
Ny verre.. Med mer och justerad sång av marre. Kommer en slutgiltig mix av 2009-vårvisan..

Feeda om allt!

Vårvisa 2010 (med Åsa) blir färdig i samma andetag som denna, dvs under veckan förmodligen..

Clavi:Tack! Försökt fixa ned dem lite. Funkar nivåer nu? Reverbet skall jag trixa vidare med i dagarna!

Marruschkka:

--- Citat från: Emulator skrivet 18.04.2010, 16:56:41 ---
--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.04.2010, 14:56:07 ---
--- Citat från: equality skrivet 18.04.2010, 11:11:03 ---Vackert. Härlig dynamik. Marres sång har pondus. I mina öron klar.

--- Slut citat ---

Tackar Eq för pondus :D Sången är inte hundra än, ska lägga om den lite, några små skavanker hör jag samt lägga till mer sång snart.

Otroligt vackert stycke att sjunga på, definitivt en av mina stora favoriter av dej Per :wub: Texten är oxå väldigt fin här, passar som handen i handsken.

Marre

--- Slut citat ---

Ja, några skavanker som du säger, men jag tycker snarare ni kunde försöka få bort något ord i texten eller omdisponera. Lite snabba stavelser i texten med den melodi som ligger nu.

Annars gillar jag arret, och att det är gott om plats till rösten, såväl i arr som i mix.

Kan du inte försöka sjunga än mer milt på vissa ställen? så att allt som är kvar mest blir en viskning kanske?

Sången sitter riktigt bra på refrängen!

--- Slut citat ---

Men nuru Emulator..har jag följt dina direktiv till viss del..och softat till sången, tycker du har alldeles rätt i att det ska vara mildare, så hoppas det framgår nu då :rolleyes:
Inga viskningar, men ändå ;)

--- Citat från: asti skrivet 18.04.2010, 20:12:56 ---Mycket vackert och finstämt (som vanligt)!
Marre sjunger bra och med lite finputsning blir det här kanon!
Jag beundrar verkligen dig Maria (och Åsa), som klarar att sjunga sådant här!
Tycker kanske att sången ligger aningen för starkt, speciellt i början.....

--- Slut citat ---

Vad gullig du är, måste säjas!! Nog är det lite marigt att få tag på rytmen, men när det väl sitter är det värt allt, så underbara harmer och speciella rytmer att glida med i..oj oj :P

Fortfarande är det en liten grej som ska justeras i rytm, men nu börjar jag äntligen bli nöjd jag oxå, nån rätt hög ton där, men tror den funkar (?) i denna kontext.

--- Citat från: clavinova skrivet 19.04.2010, 09:50:18 ---Väldigt vacker visa!

Dock har jag två anmärkningar och det är nivån på sången som i mitt tycke är lite för hög samt reverbtypen som är lite för mycket "kakel" för min smak.

--- Slut citat ---

Visst är den, helt ljuvlig visa bara ^_^ :D
Hoppas det låter bättre nu då, inte för stark sång..nej..men nu i den senaste mixen fick Per till det här bra. Tycker iaf jag.

Time will tell vad andra tycker. Som sagt, nypålagd sång, den är bättre den oxå. Snart blir det final-mix, och jag ska lägga om på ett litet ställe, skapa en välbehövlig paus, det blir bra det, men i övrigt får det vara så här, tror jag :)

Tack ni kr-folks, så härligt med er feedback.

Tack för den.

Marre

Light Head:
Väldigt fin inledning och pianot ligger väldigt bra, lugnt och behagligt. Hänger upp mig på att stråkarna dominerar lite och är något för höga, speciellt de ljusare. Kanske räcker det med att höja pianot ytterst lite för att återfå balans?

Marr sjunger ju fantastiskt själfullt och det låter verkligen som om orden betyder något! Vissa ord blir lite för korta och avhuggna, lite som om du har en inbyggd kompressor som komprimerar avslut på stavelsen, men när du sjunger ut är det fantastiskt bra! Det första "Du" har en avslutning om släpper pitch något.

Fasen vad petig jag känner mig nu...  :blink:

Jag tycker att flöjten tillför och är väldigt bra. Kring 3 minuter är det ett instrumentellt parti där vissa toner blir lite "midi" och även är lite för höga.

I övrigt, väldigt bra helt enkelt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion