Forum > Demolåtar

Dividend (piano), Elena (violin), Marre (sång) - Du är min vår

<< < (6/25) > >>

Memphis:
Snyggt Per!

Riktigt bra jobbat för två timmar och härliga stråkar.  :)

Lite spontana första tankar då. Fågelkvittret i början är för högt. Skulle också vara goare om det smög/fadade in och steg i volym, sedan skulle musiken fada in och fågelkvittret försökigt fada bort igen. Skulle bli mjukare och mindre märkbara övergångar. Samma sak när kvittret kommer senare i låten. 

Det är snygga stämföringar med hornen på stråkarna. Skön känsla på låten, lite vårkänsla som tidigare nämnts. Det är bra dynamik mellan de olika delarna när det är olika många instrument som kommer och går ganska ofta. Kanske några toner här o där som e lite för hårda som freddy var inne på men bara små detaljer som man inte tänker på om man inte tänker på det.  :wacko:

Har egentligen inte så mycket annat att klaga på över denna låten heller.  ^_^ Det tar sig sade mannen som satt i badkaret.. eller hur var det nu igen..?  :D Gonatt!

Mvh

Memphis 

Harmonica mike:
Strålande sol över min del av Norrbotten idag,och vad passar då bättre än denna lilla pärla..

Mera dynamik i denna slut verre,perfekt!

Nu har du den tycker jag.

Mvh
Micael

Marruschkka:
..det är en alldeles förtjusande lite sädesärla du fått fatt på..så där låter de ju..lite hattifnattiga  :rolleyes:
Du sprider vårkänslor med det här alstret..får upp bilder av gullviveäng..ljust skirt nytt gräs..på klipphällen utanför stugan på holmen brukar en liten vippande sädesärla hålla till..spatserar runt där..och när jag klippt gräset..så pickar den runt glatt efter mask..tack för den sinnebilden Per :P

Solen skiner även över Stockholm idag, hör fågelkvitter dessutom utanför mina hörlurar...så nu är våren på väg! Jippi!

/Marr

cykeln:
Stycket är jättefint - härlig lyssning
Bra orkestrering och djup
Bra instrumentljud
Tycker att fågeln är för hög i volym och för nära - den sitter nästan på mitt tangentbord här - skulle vilja ha den lite högre upp i ett träd - kul att den kommer tillbaks!
Det är mer kraftfullt än skirt så det låter mer sommar än vår

egghuvud:
Låter mycket bra. Ibland skiner det igenom att ljuden är lite syntetiska. man undrar hur du skulle låta med en femtiotusenkronors stråkplugg, eller en riktig symfonietta. 

Mycket vackert var det iallfall. Fast ibland skulle jag vilja att du var lite stramare i tonspråket och inte följde dina impulser riktigt så långt som du gör. Tonspråket är inledningsvis stramt och vackert men en del av det som känns som improvisationer gör att jag ibland tappar bort mig lite.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion