Forum > Demolåtar
Dividend (piano), Elena (violin), Marre (sång) - Du är min vår
Dividend:
--- Citat från: egghuvud skrivet 20.03.2009, 14:41:56 ---Låter mycket bra. Ibland skiner det igenom att ljuden är lite syntetiska. man undrar hur du skulle låta med en femtiotusenkronors stråkplugg, eller en riktig symfonietta.
Mycket vackert var det iallfall. Fast ibland skulle jag vilja att du var lite stramare i tonspråket och inte följde dina impulser riktigt så långt som du gör. Tonspråket är inledningsvis stramt och vackert men en del av det som känns som improvisationer gör att jag ibland tappar bort mig lite. :)
--- Slut citat ---
Tack, egget. Låten är inte riktigt färdig än... SKall ge den en chans till. Hör saker när denna verren spelas, i hjärnans musikaliska matriser :)
sädesärlan skall väck t ex.
Dividend:
--- Citat från: cykeln skrivet 18.03.2009, 20:53:17 ---Stycket är jättefint - härlig lyssning
Bra orkestrering och djup
Bra instrumentljud
Tycker att fågeln är för hög i volym och för nära - den sitter nästan på mitt tangentbord här - skulle vilja ha den lite högre upp i ett träd - kul att den kommer tillbaks!
Det är mer kraftfullt än skirt så det låter mer sommar än vår
--- Slut citat ---
Tack för feed, skall försöka dra ner på det kraftiga uttrycket :) Till den definitiva slutverren :)
--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.03.2009, 10:22:13 ---..det är en alldeles förtjusande lite sädesärla du fått fatt på..så där låter de ju..lite hattifnattiga :rolleyes:
[...]
Solen skiner även över Stockholm idag, hör fågelkvitter dessutom utanför mina hörlurar...så nu är våren på väg! Jippi!
--- Slut citat ---
Nu är den här ja! Tack för lyssning, men sädesärlan kommer att försvinna
Jag kommer att ha koltrasten tillbaka igen.(På två ställen)
Kul att höra att denna låt går hem bland folket här också :)
Hmike: Tack! :) Kul att du gillar det!
Memphis: Tack! SKall försöka fixa velocity för de där tonerna :)
equality:
Koltrasten är lite för stark i början och skulle kanske tonas (fada) ut i s f sluta tvärt. Musiken vacker som tusan. Filmiskt. Tycker orkestreringen är så snygg med hornen mot stråkbakgrunden och flöjten kommer in och ut tjusigt också. Som gammal ornitolog måste jag säga att sädesärlan låter helt ok, lite synd att fåglarna inte är i stereo. Det är småsaker. Fint!
Dividend:
--- Citat från: equality skrivet 21.03.2009, 00:58:51 ---Koltrasten är lite för stark i början och skulle kanske tonas (fada) ut i s f sluta tvärt. Musiken vacker som tusan. Filmiskt. Tycker orkestreringen är så snygg med hornen mot stråkbakgrunden och flöjten kommer in och ut tjusigt också. Som gammal ornitolog måste jag säga att sädesärlan låter helt ok, lite synd att fåglarna inte är i stereo. Det är småsaker. Fint!
--- Slut citat ---
Oki oki, insupit dina kommentarer. Hav förtröstan! Det kommer en avslutande verre! :D
Och tack. jävligt nöjd med denna låt också! :)
Dividend:
Denna koltrast är nu färdig. :)
Dedicerar den till Marruschka för goda samarbeten och vänskap... :)
I mittpartiet får Åsa fortfarande sjunga (flöjten vid 2 minuter och framåt) till cellobakgrunden, om jag kommer på nån text, eller nån annan kommer på en text, och om hon fortfarande vill :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida