Forum > Demolåtar
Dividend (piano), Elena (violin), Marre (sång) - Du är min vår
Rattlesnake:
Skuttigt i tonhoppen, är väl vårkänslor kanske. Mera känslor än melodier är generella intrycket. Någon enstaka violin eller flöjtton har för hög velocity. Du knackar väl in tonerna, så du kanske slumpar velocityn? Jag kanske är vinklad av åsikten att det blir bättre om man använder klaviatur, men jag tycker det låter lite mekaniskt piano över vissa fraser, speciellt där fagotten går.
I vanlig ordning är jag imponerad/avundsjuk över hur lätt du bygger upp klangbilder som varierar dynamiskt... :)
freddy:
--- Citat från: Dividend skrivet 12.03.2009, 12:18:07 ---Freddy: Det är inte ointressant för mig. :D
--- Slut citat ---
Nej, precis. Men jag kan ibland tycka att det "ser lite illa ut" att skriva sådär. Beror lite på hur man menar så klart. Men jag tycker inte att man ska ursäkta en komposition med att den tog kort tid att göra, som att det skulle vara en anledning att se på låten med andra ögon liksom. Pratar man om mixen, som jag tror du gjorde. Så är det annat, det förstår jag helt klart. Är du med på hur jag menar tro? :D
freddy:
--- Citat från: Dividend skrivet 12.03.2009, 12:18:07 ---Freddy: Det är inte ointressant för mig. :D
--- Slut citat ---
Nej, precis. Men jag kan ibland tycka att det "ser lite illa ut" att skriva sådär. Beror lite på hur man menar så klart. Men jag tycker inte att man ska ursäkta en komposition med att den tog kort tid att göra, som att det skulle vara en anledning att se på låten med andra ögon liksom. Pratar man om mixen, som jag tror du gjorde. Så är det annat, det förstår jag helt klart. Är du med på hur jag menar tro? :D
Dividend:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 13.03.2009, 00:12:35 ---Skuttigt i tonhoppen, är väl vårkänslor kanske. Mera känslor än melodier är generella intrycket. Någon enstaka violin eller flöjtton har för hög velocity. Du knackar väl in tonerna, så du kanske slumpar velocityn? Jag kanske är vinklad av åsikten att det blir bättre om man använder klaviatur, men jag tycker det låter lite mekaniskt piano över vissa fraser, speciellt där fagotten går.
I vanlig ordning är jag imponerad/avundsjuk över hur lätt du bygger upp klangbilder som varierar dynamiskt... :)
--- Slut citat ---
Det är inte slumpat nånstans här, utan det kommer en update. "ritar" velocity numer dock, så ibland blir det fel :)
Tack för comment och lyssning!
Freddy: Jo, men du vet hur det är när man sitter med värsta kreativiteten :D Då tror man ju allt är bra... Så har det tagit två timmar för klabbet, så kanske det är anledningen att snubben slänger upp det.. Tänker jag då :)
Dividend:
Ny verre!
Komposition färdig, men produktionen får ni gärna ge klagomål på fortfarande :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida