Forum > Demolåtar
Dividend (piano), Elena (violin), Marre (sång) - Du är min vår
Dividend:
--- Citat från: equality skrivet 03.09.2010, 01:46:22 ---Bland det bästa jag hört Marre sjunga och det nedtonade arret ger en närhet av den ömma texten som berör mig. Otroligt snyggt att höra en äkta fiol till detta. Finns något oskuldsfullt, naivt över både melodi och text som ger mig hopp om mänskligheten.
--- Slut citat ---
Tjenis Eq. Alltid kul när det berör andra! Även om det bara är en delmängd av mänskligheten ;)
Och visst, jag håller med om att det är bra sjunget, Marres bästa prestation på de av mina låtar som är lugnare! Utan tvekan.
--- Citera ---Ändra typ INGENTING!
--- Slut citat ---
:unsure: :) Jag kommer att byta fiolen mot en tagning utan "knäpp", och kanske sänka den pyttelite i mixen under Marres sista refrängsång.
Kanske panorera ut fiolen o rösten typ 20 åt resp håll?
--- Citat från: mahan skrivet 03.09.2010, 03:10:26 ---Tjou på er alla!
En absolut pärla detta, i all sin enkelhet är detta en av dom bästa samarbeten jag hört av er!
Lugnt o snyggt arr, pianodelarna e snygga. Violinen öppnar locket till helt nya vyer, bra jobbat Elena! Och Marre då, du hämtar dramat till låten, mycket fin tolkning. Du har lärt dig att sången inte hela tiden behöver vara volymmässigt 10+ så nu sitter sången dynamiskt åxå snyggt. Per, du har hittat ett helt nytt revir med en sådan lugn o enkel men ändå medryckande komposition, BRA!
Tjou va det va skön lyssning, hoppas på mer i samma stil!
--- Slut citat ---
Tack mahan. Elena kan inte svenska, men kanske skall jag be henne google-translate:a sig fram här i tråden!
--- Citat från: Larsson skrivet 03.09.2010, 03:37:49 ---shit vad snyggt, det avskalde funkar perfekt
pianot låter mjukt & fint, sången sitter som smäcken
violinen är pricken över i:et
den version jag hörde i våras har verkligen lyfts, & den funkade redan då
tror att marres röst skulle sitta bättre med ett blygsammare reverb dock
tänker att den inte borde vara så separerad från pianot
(reverb mässigt) :rolleyes:
iaf.. jättefin låt
den får fortsätta gå här borta! :)
:)
--- Slut citat ---
Du tycker det är MER reverb på MArre än på pianot??? Iofs, i och med att kommer med ett verb på pianosamplingarna, så försökte jag arrangera för sång och fiol att det inte blev för torrt på inspelning. Sen ligger ett algoritmiskt verb på allt.
Eller vad menar du? :)
Tack för tankar och lyssning!
--- Citat från: Light Head skrivet 03.09.2010, 09:54:22 ---Mjukt, känslofullt och kraftfullt! Återhållen kraft, ungefär som när man tittar på "Fallens dag" i Trollhättan. Man vet vilka enorma krafter det finns bakom fördämningarna.
På något sätt så känner jag helt plötsligt att jag vill bli dirigent,, musiken är vacker och mjuk, sången förstärker och det blir helt enkelt jäkligt bra!
--- Slut citat ---
Kul tankar LH!
Dirigent till en pianist, och en fiolspelare + en sångare?? :unsure:
Tack för lyssning och tankar alla!
asti:
Vackert och finstämt. Fint piano och bra sång av Marre!
Kanske lite mindre reverb på sången....?
Marruschkka:
--- Citat från: asti skrivet 03.09.2010, 14:04:43 ---Vackert och finstämt. Fint piano och bra sång av Marre!
Kanske lite mindre reverb på sången....?
--- Slut citat ---
Divi la lite reverb direkt på sången vid inspelning..kanske det blev för mycket när det lades på alltihop sen..?
Tack Mahan, Larsson, Eq, Uriah, Rattle, Lighthead, Rattle,Eko, 91:an, Spacetrucker, Asti: :wub: Tack snälla för fina kommentarer :rolleyes:
/Marre
Dividend:
Jäpp, nästan i hamn nu :lol: Fixar en modifierad version utan "knäpp" på fiolspåret under dan! Sen skickar vi hela skiten till kungen på hans födelsedag :lol:
Kan även berätta att en annan visa sjungs in (förmodligen) under helgen! Låt oss be till Oden att det blir så...
Over and out...
edit:
Glömde svara asti! Tack du! Skall diskutera och kolla reverbet :D
Dividend:
SLutmixad och färdig för all framtid! Såvida inte nåt väldigt suspekt framkommer är vi alltså klara :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida