Forum > Demolåtar
Dividend (piano), Elena (violin), Marre (sång) - Du är min vår
Emulator:
Ok, färdig för all framtid då, men ändå har jag några synpunkter.
positivt är din sång här marre! Ett mycket mjukare läge än vanligt, och jag tycker det funkar. Tror dessutom inte det är helt skitenkelt att sjunga denna melodin i verserna.
Kul med ljusare toner än vanligt också. Tror jag lyssnade på en tidigare version där sången lät som den va insjungen rätt tidigt i skapandet, utan att utrymme för repetition hade funnits. Låter bra mycket stabilare nu.¨
Riktigt fiol är ju skitbra, vill också ha :)
Sen gillar jag de enkla melodierna i sången, passar riktigt bra. kanske lite stämmor runt ikring huvudstämman marre?
Däremot tycker jag att soundet på fiolen är lite vasst, och det låter lite brusigt när den snurrar igång. Lite hög i volym upplever jag den när den kommer in, kanske 1 db ner eller så, eller så bara sänk runt ett par Khz?
Pianot tror jag skulle behöva spelas av en pianist, låter inte som en pianist skulle spelat det såhär, låter mekaniskt.
sen, ett litet reverb skulle jag smygit in, bara lite rymd. Kan köra lite lågpass på det för att slippa så mycket action, utan istället låta ambiensen vara lite anonym =)
Nå, lite tyck blev det iaf. Min personliga åsikt är att ni raggar rätt på nån som blåser av den på piano, marre lägger nån finstämd stämma kring sin sång, osso peta på litet reverb.
mina 0.02 USD
Dividend:
Tjenis.
Det var nån jävel som inte trodde på att jag hade klickat pianot i midieditorn :lol: men du tycker det låter mekaniskt alltså? :) Vi får se längre fram vad gäller pianist med inspelningsmöjligheter. Det jag har tillgång till är så ostämt att det inte är lönt att spela in skiten :D
Nån får gärna erbjuda sig.
Tror på livekänsla här. Därför ingen stämma.
Angående fiolen tycker jag av samma anledning att det funkar as is, men skall kolla när/om ny version (med piano) kommer!
Tackar för lyssning och comment!
Larsson:
den där jäveln måste vart jag
ta det som en komplimang. en liten reverb justering så sitter den
vi bor ca 400m från varandra, jag bjuder över på en lyssning hos mig med tillhörande bira
så kan jag visa hur jag tänker ifrån pilot sätet :lol:
iaf låten är jättefin & dynamisk..så som jag gillar! :)
Dividend:
Fixade till verbet! (Till det bättre, tror jag.)
400m? Typ vid konsum då? :)
Ja, får komma på besök runt den 10e kanske? Just nu sitter jag i skärgården och huttrar!
Marruschkka:
--- Citat från: Emulator skrivet 05.09.2010, 02:34:38 ---
positivt är din sång här marre! Ett mycket mjukare läge än vanligt, och jag tycker det funkar. Tror dessutom inte det är helt skitenkelt att sjunga denna melodin i verserna.
Kul med ljusare toner än vanligt också. Tror jag lyssnade på en tidigare version där sången lät som den va insjungen rätt tidigt i skapandet, utan att utrymme för repetition hade funnits. Låter bra mycket stabilare nu.
Sen gillar jag de enkla melodierna i sången, passar riktigt bra. kanske lite stämmor runt ikring huvudstämman marre?
--- Slut citat ---
Näe, det var inte skit-enkelt att sjunga in den här, i första hand versen som du förstått, sen att hålla igen och ändå sätta tonerna rätt, krävs lite magstöd där; jättekul att du tycker det funkar nu :D Några stämmor på denna blir det nu inte, fast jag nog gärna hade gjort några sådana, men det ska låta realism och ska funka live oxå. Tack Emu för dina öron och goda omdöme.
--- Citat från: Larsson skrivet 05.09.2010, 06:22:23 ---
en liten reverb justering så sitter den
iaf låten är jättefin & dynamisk..så som jag gillar! :)
--- Slut citat ---
Ja, det blev liten reverb-justering. Tack för goda tankar mr Larsson:rolleyes:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida