Forum > Demolåtar

Dividend (piano), Elena (violin), Marre (sång) - Du är min vår

<< < (21/25) > >>

Dividend:
Rattle snake: Ursäkt accepterad ;)

91:an: jo, nog rätt om fiolen! Tack för lyssning och kommentar!

equality:
Bland det bästa jag hört Marre sjunga och det nedtonade arret ger en närhet av den ömma texten som berör mig. Otroligt snyggt att höra en äkta fiol till detta. Finns något oskuldsfullt, naivt över både melodi och text som ger mig hopp om mänskligheten. Ändra typ INGENTING!

mahan:
Tjou på er alla!
En absolut pärla detta, i all sin enkelhet är detta en av dom bästa samarbeten jag hört av er!
Lugnt o snyggt arr, pianodelarna e snygga. Violinen öppnar locket till helt nya vyer, bra jobbat Elena! Och Marre då, du hämtar dramat till låten, mycket fin tolkning. Du har lärt dig att sången inte hela tiden behöver vara  volymmässigt 10+ så nu sitter sången dynamiskt åxå snyggt. Per, du har hittat ett helt nytt revir med en sådan lugn o enkel men ändå medryckande komposition, BRA!

Tjou va det va skön lyssning, hoppas på mer i samma stil!

h.  johan

Larsson:
shit vad snyggt, det avskalde funkar perfekt
pianot låter mjukt & fint, sången sitter som smäcken
violinen är pricken över i:et

den version jag hörde i våras har verkligen lyfts, & den funkade redan då
tror att marres röst skulle sitta bättre med ett blygsammare reverb dock
tänker att den inte borde vara så separerad från pianot
(reverb mässigt)  :rolleyes:

iaf.. jättefin låt
den får fortsätta gå här borta!  :)

:)

Light Head:
Mjukt, känslofullt och kraftfullt! Återhållen kraft, ungefär som när man tittar på "Fallens dag" i Trollhättan. Man vet vilka enorma krafter det finns bakom fördämningarna.

På något sätt så känner jag helt plötsligt att jag vill bli dirigent,, musiken är vacker och mjuk, sången förstärker och det blir helt enkelt jäkligt bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion