Forum > Demolåtar

Dividend (piano), Elena (violin), Marre (sång) - Du är min vår

<< < (20/25) > >>

Dividend:

--- Citat från: Yllet skrivet 01.09.2010, 13:12:22 ---Inte riktigt min bag, men jag tycker det låter kompetent :) Känns som att sången är på väg att sura vid vissa ställen, men lyckas hela tiden hålla sig på rätt sida. Bra uttryck för övrigt. Texten är lite väl "cheezy" för min smak, men det behöver inte betyda att det är dåligt :)

Bra för sin genre antar jag! Bra jobbat.

--- Slut citat ---

Ja, det är svårt med samklang mellan text och musik. Får hitta en bättre dikt till nästa gång :lol:
Tack för lyssning, kul att du gillade sång och kompetensen! :)

--- Citat från: Eko skrivet 01.09.2010, 23:14:20 ---Jag lade märke till att jag har kommenterat denna inte mindre än fem gånger tidigare och nu sjätte gången - kan jag bara konstatera att det är en sjätte låt som jag inte har hört förut :mellow: Skulle vara ganska kul att höra någon av de första versionerna igen.

Jepp det känns som ni har hittat hem med denna version i alla fall (tills nästa helt annorlunda version dyker upp). Det sparsamma pianospelet och Marres njutbara röst till en bra text (har du skrivit den Per?) samt det levande violinstråket ger ett kontemplatoriskt stycke av den goda visan. Inget snack - mycket bra och som sagt njutbart. Behåll den här nu och satsa på en helt ny vårvisa nästa år tycker jag.

--- Slut citat ---

Det var en orkester med på ett hörn i alla de förra. Bara soloinstrument nu. Tack för sjätten skrivelse eller så! :)
Texten skrevs av nån tonis, men blev rejält omskriven. Så pass, att nog inga likheter finns med originalet. Det är väl jag som är textförfattare med andra ord.

--- Citat från: spacetrucker skrivet 01.09.2010, 18:24:43 ---Jaa :D Nu låter det fint. Inga "volymhopp". Och visst är fiolen vacker och för sjutton, där vid 275 på KR-spelaren när Marres röst brister för ett litet ögonblick på slutet av "tro"... det blev kalla kårar av det. wow. Tackar :wub:

Space

--- Slut citat ---

Tack! Kul att höra!

--- Citat från: uriah skrivet 02.09.2010, 02:26:37 ---Jo det var en djää..rs skillnad det var mycket mjuk och behaglig..
All kompressorhårdet som bortblåst.
Vid 182 och 192 på KR spelaren (03:01 och 03:11) dyker det dock upp några fulknäpp som kan vara värt att kolla upp..
Otrooligt att mina Tinnitusskadade blomkålsöron kunde höra det!! :lol:

--- Slut citat ---

Ja, du har rätt. Verkar som det är fiol-inspelningen, skall kolla i helgen om jag kan rätta till det! Tack!
"mjuk och behaglig" låter väl som vi tänkte oss det hela. :)

Rattlesnake:
Ja, vid  182, 192 och 250s är det hörbara knäpp. Hoppas det inte är på fiolspåret.
Tycker överlag det låter mycket bättre. Fiolen är lite hård till karaktären, skulle kanske behövas mjukas upp lite med eq:n. Den behöver ju inte ligga och trängas med leadsången i mitten heller, det blir lite trångt när båda går samtidigt.

Kul med riktig fiol. Blev det pålägg på fler låtar?

Dividend:
Det är på fiolspåret. Har ett par andra tagningar, så det ordnar sig nog!

Har försökt panorera ut sång och fiol, men det kanske blir löjligt om de ligger mer än 12-13 grader åt v resp h? Skall testa eq!

Det blev fler låtar!

Tack!

91:an:
Mycket snygg låt! Har inte hört den förut med tidigare versioner. Välspelat piano, likaså fiolen, sången svajar på några ställen, men det är gränsfall om det behöver fixas. Möjligen konkurrerar fiol och sång i slutet, borde inte fiolen dra sig tillbaka en aning volymmässigt då sången kommer in?

Rattlesnake:

--- Citat från: Dividend skrivet 02.09.2010, 10:50:02 ---
Har försökt panorera ut sång och fiol, men det kanske blir löjligt om de ligger mer än 12-13 grader åt v resp h? Skall testa eq!

--- Slut citat ---
Ber om ursäkt, det var min lyssning som strulade. Hade av misstag någon konstig ljudförbättring aktiverad på hörlursutgången, som gjorde nån slags halvmono... :wacko:
Men nu i äkta stereo låter det prima. Ja, förutom klicken då.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion