Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Sometimes I´m free.

<< < (4/6) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Pwayne skrivet 28.02.2007, 01:34:20 ---Håller med om vad som sagts om trummorna (och särskilt virveln).
Skadar säkert inte med orgel och gitarr för att skita ner den rena ljudbilden lite. Men annars skitbra sång och trynorgel :) och helt ok låt!

--- Slut citat ---

Thanx Pwayne.

Lyfter på hatten för omdöme om låt och sång och munorgel :D Tar nog virveln under övervägande,då soundet inte verkar gå hem..Jag ville bort från ez:s "pappiga" ljud..

Mvh
Micael

Bassebas:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.02.2007, 00:46:06 ---
--- Citat från: Bassebas skrivet 28.02.2007, 00:31:37 ---Skön låt.
Speciellt munspelandet heh!  :)
Du får 8/10 av mig i "bra-låt" betyg.

--- Slut citat ---

Tack bassebasen.
Vet inte om du lyssnade i lurar,gör man det så hör man att jag tänkt till under "munspels duellen".
Det kommer en gura (egghuvudet har lirat)på denna samt ev en hammond..Inväntar alla filer, sedan så lägger jag upp den igen."So, hang in there".

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Aha, nä nå jag jag lyssnade tyvärr i ett par sunkiga datorhögtalare heh  :)
Ska bli intressant att höra med gitarr och hammond!

Wernborg:
Skön låt. Skulle vilja ha en gitarr som i Ride on med AC/DC.
Avslutningen på verserna känns som att nu vet bandet inte vad det ska spela ...  :huh: Nån takt för lång avslutning liksom.
Du kan nog sänka nivån på munspelet något.
Ska bli spännande att höra fortsättningen.

Harmonica mike:

--- Citat från: Wernborg skrivet 28.02.2007, 21:54:22 ---Skön låt. Skulle vilja ha en gitarr som i Ride on med AC/DC.
Avslutningen på verserna känns som att nu vet bandet inte vad det ska spela ...  :huh: Nån takt för lång avslutning liksom.
Du kan nog sänka nivån på munspelet något.
Ska bli spännande att höra fortsättningen.

--- Slut citat ---

Tjenixen Steffo.
Ja du vet, det finns ju en miljon blues tolvor,så jag gjorde en tretton å en tre kvarts tum..kanske den första i världen? :D
AC/DC Låten har jag inte hört..Du får ju kasta på en gura om du vill,ba å shoot! Mp3:a duger gott om du nappar.Jag har inga större ambitioner med denna,mest för själen liksom.

Munspels nivån:
När jag lirade med bandet hade jag ett helsike att få ut munspelet.Fick ofta feedback att det var alldeles för lågt.Det är många ljudtekniker som fått onda ögat från mig..Så nu är det payback time...okej,drar väl ned det lite då :P

Mvh
Micael

Burnin Sven:
Gött bluesigt det här öj öj, fin sång och munspelet suveränt som vanligt. Såg att du fått en gura på ingång skulle varit skoj att testa annars. Blir spännande att få höra fortsättningen.
Göran

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion