Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Sometimes I´m free.
Harmonica mike:
Låtnamn: Sometimes I´m free.
Artist:Harmonica mike
Text/musik: Hm
Mix/prod/Arr/lir: Hm
Genre: Blues
Status:Demo
Låtlängd:3.52
Storlek:5.1 meg cirkus
Tillverknings år:2007 Jan
Hej.
Kastar upp denna gamla dänga,varit på den med lite mixning.Fortfarande så är det fritt fram å vara med på lite gura för den som känner sig hågad..
Så shoot alla blues lovers.
Mvh
Micael
pirateKING:
Fan det är bara att sätta på sig solbrillorna och luta sig tillbaka. Riktigt soft. Som vanligt.
Trummorna låter nästan som när jag brukar mixa EZ drummer. Det är lite väl mycket rock/metal över trummorna som det är nu, och virvel är alldeles för basig. Skär lite låg/lågmellan register på den. Över huvudtaget är trummorna jäkligt stela. Försök att spela in dom live, en del i taget. Så kommer du få 200% mer känsla i dom.
Annars bra. Låter kanon. Fixa trummorna (framför allt virveln som tar över hela mixen) så kommer det bli kanon. Du är kungen av Blues på forumen(plural numera). :)
Gött!
Harmonica mike:
--- Citat från: pirateKING skrivet 26.02.2007, 21:17:24 ---Fan det är bara att sätta på sig solbrillorna och luta sig tillbaka. Riktigt soft. Som vanligt.
Trummorna låter nästan som när jag brukar mixa EZ drummer. Det är lite väl mycket rock/metal över trummorna som det är nu, och virvel är alldeles för basig. Skär lite låg/lågmellan register på den. Över huvudtaget är trummorna jäkligt stela. Försök att spela in dom live, en del i taget. Så kommer du få 200% mer känsla i dom.
Annars bra. Låter kanon. Fixa trummorna (framför allt virveln som tar över hela mixen) så kommer det bli kanon. Du är kungen av Blues på forumen(plural numera). :)
Gött!
--- Slut citat ---
Thanx pirate king.
Kungen av blues...blev nästan lite generad nu..
Trummorna är färdiga loopar kompletterade med lite fills.Det finns nog lite att göra fills mässigt,men jag tog genvägen :D.Fetade upp virveln lite för att komma bort från ez original sound.Upp lever du virveln hög?
Jag har inga trummor där jag håller till än,så det får duga med ez så länge.
Mega tack för feedback.
Mvh
Micael
pirateKING:
Allstå trummorna låter bra. men kompen är lite stela och virvel när både hög, och tar för mycket frekvenser :) Annars vare bra. Möjlgitvis att trummorna inte ligger så mjukt inbäddat i mixen riktigt. Dom ligger mer rakt på.
egghuvud:
Jag kan testa att hänga på en gitarr.
Annars låter det blues. Håller med om virveln. kanske lite lite mindre reverb på muspelet så att det kommer fram lite mer i ljudbilden. Det låter ju grymt med så stort rum, men jag skulle nästan vilja ha det lite mer rakt i fejan. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida