Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Sirrus & Achenar

<< < (6/9) > >>

Marruschkka:
Det här skulle kunna vara en "Gånglåt från Gästrikland" vad beträffar temat iaf, folkligt med härlig melodi. Vackert med stråket, det är pampigt, men saknar nåt-kanske ett piano som solo-instrument, tänker lite á la Jan Johansson (?), så det blir mer levande mot den långsamma attacken i övriga instrument. Det är ju en liten snärtig melodi här, som kan accentueras mer.

Lätt att joddla på den här har jag märkt, (super-melodiöst!) så utrymme för ett soloinstrument (inte sång alltså) finns ju?

Mycket snyggt detta :rolleyes:

/Marre

Rattlesnake:

--- Citat från: Eddi skrivet 02.11.2010, 00:35:19 ---Kul att du bibehåller stringensen i stycket. Oboens utflykter i början är ett bra tillskott liksom basklarinetten. Fortfarande bashögerriktat men bättre ljud nu - mer orkesterlikt fast kopparblåset känns fortfarande mycket midi. På det hela taget en rejäl uppryckning av orkestern. (vad har du emot bomullspukor?)  :lol:
Bra stycke detta.

--- Slut citat ---
Hej Eddi, kul att du ville lyssna igen!
Jag använde ett annat ljudbibliotek till stråkarna här, och även det har basarna åt höger per default. Jag lät det vara så för jag är nog van att höra symfoniorkestermusik så. Men man kanske skulle testa med bas i mitten, och kanske lägga de två violinsektionerna åt olika håll så det märks att de är två...
Kopparblås tror jag skulle bli mjukt, antar du menar mässing... ;) Det är nog hornen du tycker låter midi. Bomullspukorna spar vi till version3!
Tack för lyssning och värdefulla kommentarer!

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.11.2010, 10:21:11 ---Tjoho Rattlet.

Fint stycke detta.
Undet första 30 sek/minuten så tyckte jag att "bas"(läs cellon eller vad det nu var) liret låg lite högt i VOLYM mot stråk/blås liret..bättre lite längre in i låten där allt var i balans.
Lite midi sound på trombonen eller vad det nu var.De andra instrumenten lät trovärdigare.
Så summa sumarum - bra jobbat!

Mike

--- Slut citat ---
Tjena Mike,
Ja, jag ville ha lite stöddig bas, då det är tänkt att bära upp stycket till en början. Kanske är den lite hög, ja. Ska kika lite på det om den ska ned i början.
Hornen kom i för lågt register och låter inte horn utan mera som trombon. Jag tror jag skall hitta något annat ljud eller kanske byta instrument till den stämman.

Tack för lyssning och bra feed!

--- Citat från: Marruschkka skrivet 02.11.2010, 14:49:40 ---Det här skulle kunna vara en "Gånglåt från Gästrikland" vad beträffar temat iaf, folkligt med härlig melodi. Vackert med stråket, det är pampigt, men saknar nåt-kanske ett piano som solo-instrument, tänker lite á la Jan Johansson (?), så det blir mer levande mot den långsamma attacken i övriga instrument. Det är ju en liten snärtig melodi här, som kan accentueras mer.

Lätt att joddla på den här har jag märkt, (super-melodiöst!) så utrymme för ett soloinstrument (inte sång alltså) finns ju?

Mycket snyggt detta :rolleyes:

/Marre

--- Slut citat ---
Hej Marre,
kul att det här ger såna känslor! Gånglåt kanske, men nog är det mest likt nån slags polska? "Den sista jäntan" är nog lite inspiration. ;)

Piano skulle nog förändra låtens karaktär drastiskt, det ska jag grunna på! Du får gärna "gnola in" vad du hör för typ av solostämmor!
Tack så väldans för bra feedback!

Dividend:
SKall bara skriva en jäkligt initierad version av denna komposition (troligen imorgon). Inte enbart positiv. Mixmässigt har jag också en del att klaga på också, men det blir inte en lika omfattande redogörelse ;)

Nåt att bäva eller se fram emot ;)

Det blev en bump av det iaf ;)

mahan:
Tjou Rattlet!
Bra tema som du hittat, och även arrmässigt har du grävt rätt djupt. Den djupaste cellon kanske har lite väl stor roll och surrar på rätt starkt.
Den lätta delen kunde lättas på ännu mer, kanske alla basrelaterade instrument borde bort där.....
bara nåra tankar från Obbnäs. :)

h.   johan

Rattlesnake:

--- Citat från: mahan skrivet 03.11.2010, 22:27:10 ---Tjou Rattlet!
Bra tema som du hittat, och även arrmässigt har du grävt rätt djupt. Den djupaste cellon kanske har lite väl stor roll och surrar på rätt starkt.
Den lätta delen kunde lättas på ännu mer, kanske alla basrelaterade instrument borde bort där.....
bara nåra tankar från Obbnäs. :)

h.   johan

--- Slut citat ---

Tack Mahan, din idé att sålla bland basarna i lugna partiet är inte dum, den ska testas. Och basar och celli får nog krypa ner lite, då nästan alla verkar tycka de är för ljudliga! Tack för lyssningen!

--- Citat från: Dividend skrivet 03.11.2010, 22:06:21 ---SKall bara skriva en jäkligt initierad version av denna komposition (troligen imorgon). Inte enbart positiv. Mixmässigt har jag också en del att klaga på också, men det blir inte en lika omfattande redogörelse ;)

Nåt att bäva eller se fram emot ;)

--- Slut citat ---

Spännande! Det ser jag fram emot.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion