Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Sirrus & Achenar
cykeln:
En rejäl förbättring i mina öron. Fick inte alls den där känslan av midi som jag fick av förra versionen.
Kul att du jobbat om eftersom själva "låten" förtjänar det.
Kanske att cellon har lite hög volym i förhållande till övriga instrument - men den är ganska läckert dominant.
Små fina flöjtdrillar
Petterson-Berger folkmusik - kan nästan höra den sjungen
clavinova:
Mycket, mycket fint stycke i någon slags folklig värmlandsanda. Vilket otroligt jobb du måste ha lagt ner på detta, mycket imponerande.
Själva stycket består ju av en i mina öron ganska basal men väldigt medryckande slinga som sedan byggs upp mot ett mäktigt crescendo. Att du har fått GPO att låta så här bra är ett stort, stort plus!
Personligen är jag är inte så förtjust i den längre. De borde släppa lite nya samplingar och uppdateringar har ju inte kommit på länge.
Jag applåderar dig för ett stort jobb och en medryckande fin låt! :) (video med 95an på gång också? ;) )
Rattlesnake:
--- Citat från: cykeln skrivet 04.11.2010, 08:24:17 ---En rejäl förbättring i mina öron. Fick inte alls den där känslan av midi som jag fick av förra versionen.
Kul att du jobbat om eftersom själva "låten" förtjänar det.
Kanske att cellon har lite hög volym i förhållande till övriga instrument - men den är ganska läckert dominant.
Små fina flöjtdrillar
Petterson-Berger folkmusik - kan nästan höra den sjungen
--- Slut citat ---
Hej cykeln,
Peterson-Berger är ju en favorit! Sviten Frösöblomster är ju fin som den är bara på piano, men det finns ju också orkestreringar som är riktigt kul och lärorikt att höra på. Speciellt när man kan låtarna iom pianoversionen. Tror dock jag tar ner cellon en aning i nästa version!
Tack för lyssningen!
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 04.11.2010, 10:43:59 ---Mycket, mycket fint stycke i någon slags folklig värmlandsanda. Vilket otroligt jobb du måste ha lagt ner på detta, mycket imponerande.
Själva stycket består ju av en i mina öron ganska basal men väldigt medryckande slinga som sedan byggs upp mot ett mäktigt crescendo. Att du har fått GPO att låta så här bra är ett stort, stort plus!
Personligen är jag är inte så förtjust i den längre. De borde släppa lite nya samplingar och uppdateringar har ju inte kommit på länge.
Jag applåderar dig för ett stort jobb och en medryckande fin låt! :) (video med 95an på gång också? ;) )
--- Slut citat ---
Hej JT,
Ja, jag har nog suttit en och annan kväll med denna, och försakat både realitysåpor och CSI-program...
Jag skrev inte det, men jag har i stort sett gått ifrån GPO i denna version. Så du får dra av några plus... :rolleyes: Bara hornen och en kontrafagott tror jag är GPO. Vienna SL SE och EWQLSO gold (med närmicksextension) delar på resten - basar och stråk ligger på båda, medans träblås ligger på Vienna. Brasset är EW.
Vienna tycker jag är generellt bättre på legatospelande instrument, medans EW är lite vassare på staccaton och har dessutom färdiga "uttryck" exempelvis crescendon, som är praktiska då man slipper programmera.
Om man bara ska ha en av dem så tycker jag EW är prisvärdast. Men dess träblås är inget vidare, de slår GPO. Men det hörs så rackarnas tydligt att GPO är inspelat i mono studiotorrt, det går nästan inte att få den att smälta bra ihop med resten...
Kul att du gillade melodierna!
(Saab-videon var mest en kul grej, vet inte om själva låten blev så bra... :))
Rattlesnake:
2010-11-06
Ny version
Ngt lägre bas. Bas bortplockad i det lugna partiet.
Violiner lite omdisponerade, lät Vienna ta stämmorna som hörs mest. EW på violin II.
Horn transponerat en oktav upp. 3 av 4 hornblåsare fick sparken.
Cymbal, timpani och bastrumma tillagt.
MaxB:
Vänstra stråken som kommer in vid 40 skulle med fördel spela en enklare melodi som är liknande nuvarande men med färre toner. Det finns tillräckligt många andra som spelar alla tonerna. Detsamma kanske kan gälla det som kommer in efter 90 sekunder på vänster sida (blås?). Låt det spela samma enklare melodi som stråken eller en liknande enkel melodi.
Vid 159 sekunder kunde ett par snabba pukslag instroducera nästa del. Tänkte också att pukor skulle kunna finnas på något mer ställe i slutet av någon sväng / början av nästa melodisväng.
Bra instrumentljud tycker jag. Pukorna som finns i sista delen närmare slutet skulle måhända höras mer i volym?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida