Forum > Färdiga produktioner
Eko - You left my hart
Eddi:
--- Citat från: hogge skrivet 21.04.2009, 02:16:00 ---
--- Citat från: Eko skrivet 25.01.2009, 01:27:15 ---Ska väl tilläggas att jag inspirerad av Hogge återfallit till reverbträsket en stund.
--- Slut citat ---
Åhh en sån skillnad det blev.. Reverbet där satt ju som en smäck :lol:
Faktum är att jag gillar version nr 1 bäst.. Riktigt bra detta. Och liknelsen med John/Paul är inte alls så dum.. Skulle mycket väl kunna vara en av deras alster..
--- Slut citat ---
:D Tack Hogge - jo reverb är fina grejer det. Beatlesreferenserna är kul, men långt ifrån något Fab Four skulle ha gjort är jag rädd för.
Eko
Eddi:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.04.2009, 10:13:50 ---Tjenare.
Körde igenom båda verrarna.Orgel verren låter "snyggare" prodmässigt..Om man nu kan säga så.Renare kanske är ett bättre ord :)
Låten är inte så tokig,jag små diggar det.Svårt att säga vad du borde göra åt detta för att få det "bättre",om man nu skall katagorisera det som nödvändigt..Jag får lyssna på mixen/låten några svängar så kanske jag kan tillföra nåt vettigt tips.
EDIT: Förvirringen total,det är för tidigt på morgonen :) Verren som ligger på första sidan/posten låter bäst.Vad jag skulle vilja höra i detta,att du flippade ut lite med några linjer på orgeln som komplement till "mantra" pianot.
Pianot kan du väl få lite längre "sustain" lika toner på,det låter så stelt nu..Hela mixen låter rätt torr,däremot inte sången,kör lite reverb på de övriga band medlemmarna.Virveln gillar jag inte,testa kantslag på versen och virvel på reffen.Fet virveln förtar lite av stämningen i låten..När du lika donar med trummorna,dra ned baskaggen på verserna - på reffen kommer den mer till sin rätt.Melodin är skön i denna,gillar det.
Lite tips från ett så sakteliga vårlikt Norrbotten.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
:D Tack HM -trevligt att höra att det finns hopp om vår även däruppe. Jag har funderat på om kanske en ackegura skulle komplettera lite i denna låt. Dina förslag om orgellining och kantslag är kanske en bra idé också. Själv hör jag nåt bröt på några ställen där den lirade basen och orgeln kommer i ofog som jag måste fixa på nåt sätt.
Eko
Harmonica mike:
--- Citat från: Eko skrivet 21.04.2009, 11:18:22 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.04.2009, 10:13:50 ---Tjenare.
Körde igenom båda verrarna.Orgel verren låter "snyggare" prodmässigt..Om man nu kan säga så.Renare kanske är ett bättre ord :)
Låten är inte så tokig,jag små diggar det.Svårt att säga vad du borde göra åt detta för att få det "bättre",om man nu skall katagorisera det som nödvändigt..Jag får lyssna på mixen/låten några svängar så kanske jag kan tillföra nåt vettigt tips.
EDIT: Förvirringen total,det är för tidigt på morgonen :) Verren som ligger på första sidan/posten låter bäst.Vad jag skulle vilja höra i detta,att du flippade ut lite med några linjer på orgeln som komplement till "mantra" pianot.
Pianot kan du väl få lite längre "sustain" lika toner på,det låter så stelt nu..Hela mixen låter rätt torr,däremot inte sången,kör lite reverb på de övriga band medlemmarna.Virveln gillar jag inte,testa kantslag på versen och virvel på reffen.Fet virveln förtar lite av stämningen i låten..När du lika donar med trummorna,dra ned baskaggen på verserna - på reffen kommer den mer till sin rätt.Melodin är skön i denna,gillar det.
Lite tips från ett så sakteliga vårlikt Norrbotten.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
:D Tack HM -trevligt att höra att det finns hopp om vår även däruppe. Jag har funderat på om kanske en ackegura skulle komplettera lite i denna låt. Dina förslag om orgellining och kantslag är kanske en bra idé också. Själv hör jag nåt bröt på några ställen där den lirade basen och orgeln kommer i ofog som jag måste fixa på nåt sätt.
Eko
--- Slut citat ---
Ackegura tror jag definitivt på! Det kan bli snyggt,testa också kantslag på versen(och lägre baskagge) - det kan räcka för låten..
Litet sido tips,skippa allt reverb på sången.Lägg ett på mastern så hela bandet kommer på samma scen,sedan lägger du liiite till på leaden.Men var sparsam,det är ju inte "Ullevi" det här :D
Mike
Eddi:
Ja nu har jag trixat lite med acken, nytt pianoljud och panorering, kantslag på vers bytt lite reverb - men HM jag glömde baskaggen - attans också - sticker den verkligen ut så mycket?
Nu version här men även i första.
[mp3=200,20,0,left]http://www.wideworld.se/music/YouLeftMyHeart51.mp3[/mp3]
Tacksam för synpunkter om ni orkar
Eko
Harmonica mike:
Då skall vi se:
Jo baskaggen sticker ut lite väl häftigt.Sen sänkte du sången så den blev lite för låg.Vissa delar på pianot ligger för högt.Ackeguran måste upp liite mer.Kantslaget behöver mer volym där den ligger,virveln bra i sound och nivå.
00:00 - skönt med pianot och sången,något lägre piano här är att önska för senare effekt då det andra kommer in
00:37 - där kommer baskaggen in och tar över ljudbilden
01:00 - 01:17 Bra ljudbild,förutom baskaggen
01:18 - där kommer pianot in för högt och tar över allt tillsammans med baskaggen
01:24 - här lirar pianot solo och kan ligga på denna volym,baskaggen störande
01:48 - sång igen,lite låg dessvärre,baskaggen hotar allt,pianot bra i volym
02:30 - pianot åker upp för mycket i volym,sänk lite
02:36 - 02:53 bra ljudbild förutom baskaggen då som är lite för hög
02:54 - här kommer pianot in alldeles för högt-sänk,sången kommer i skymundan upp med densamma lite bara
03:24 - omotiverat högt piano outro i volym alltså inte tonerna
Kort om baskaggen som instrument: Den skall kännas men inte höras,enligt en stor mixningsguru som lärde mig mycket...
Pianot: Saknar sustain på vissa delar av liret.Har du pianot som midifil så dra vissa toner(ackord) längre,så kallat "fusk sustain".Kör du Akustic piano pluggen,byt till nån av flyglarna och klipp till med katedralsoundet.Där finns sustain så det räcker.
Reverbet överlag: Bra,förutom på pianot som låter närmickat och utan tillstymmelse till sustain.
Ackeguran:Hamnade lite i skymundan då den var så låg.
Skrev en "att göra" lista till dig Eko,hoppas du inte tycker att jag är jobbig..
Jag tycker om låten och den förtjänar en bra mix.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida