Forum > Färdiga produktioner

Eko - You left my hart

<< < (6/13) > >>

Eddi:

--- Citat från: Lyxvarianten skrivet 16.04.2009, 16:29:44 ---Gillar det första utkastet, det lät överlägset bäst. Det andra kändes lite långt bort på nått sätt och inte lika mycket energi.
Annars är rösten bra, och som några andra har sagt så känns det som Imagine (fast endå inte):D

--- Slut citat ---
Tack Lyxvarianten och välkommen hit förresten tror inte att jag läst något av dig tidigare. Ska avslöja att jag faktiskt satte mig och lyssnade på Lennon och Imagine efter detta och försökte väl reverbera åt det hållet men hans röst är och förblir unik. Pianot är tillbaka det var kanske det du saknade?
Mvh Eko

Eddi:

--- Citat från: Clemens skrivet 16.04.2009, 18:57:24 ---Gillar din sångröst och även låten, lite Lennon, kanske återstår en del jobb innan den känns riktigt klar? /C

--- Slut citat ---
:D Tack Clem för de fina orden - jo det finns nog en hel del att göra - Ny version finns i topp-posten.
Eko

Lyxvarianten:
Tackar tackar. Har skrivit en presentation på medlemsdelen:)
Nu lät det bättre tycker jag, orgeln lyfter låten i ref nu istället för att få den att kännas slö i början:)

hogge:

--- Citat från: Eko skrivet 25.01.2009, 01:27:15 ---Ska väl tilläggas att jag inspirerad av Hogge återfallit till reverbträsket en stund.

--- Slut citat ---
Åhh en sån skillnad det blev.. Reverbet där satt ju som en smäck  :lol:
Faktum är att jag gillar version nr 1 bäst.. Riktigt bra detta. Och liknelsen med John/Paul är inte alls så dum.. Skulle mycket väl kunna vara en av deras alster..

Harmonica mike:
Tjenare.

Körde igenom båda verrarna.Orgel verren låter "snyggare" prodmässigt..Om man nu kan säga så.Renare kanske är ett bättre ord  :)
Låten är inte så tokig,jag små diggar det.Svårt att säga vad du borde göra åt detta för att få det "bättre",om man nu skall katagorisera det som nödvändigt..Jag får lyssna på mixen/låten några svängar så kanske jag kan tillföra nåt vettigt tips.

EDIT: Förvirringen total,det är för tidigt på morgonen  :) Verren som ligger på första sidan/posten låter bäst.Vad jag skulle vilja höra i detta,att du flippade ut lite med några linjer på orgeln som komplement till "mantra" pianot.
Pianot kan du väl få lite längre "sustain" lika toner på,det låter så stelt nu..Hela mixen låter rätt torr,däremot inte sången,kör lite reverb på de övriga band medlemmarna.Virveln gillar jag inte,testa kantslag på versen och virvel på reffen.Fet virveln förtar lite av stämningen i låten..När du lika donar med trummorna,dra ned baskaggen på verserna - på reffen kommer den mer till sin rätt.Melodin är skön i denna,gillar det.

Lite tips från ett så sakteliga vårlikt Norrbotten.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion