Forum > Färdiga produktioner

Eko - You left my hart

<< < (5/13) > >>

Eddi:
I en aldrig sinande strävan över att realisera utkast till färdiga låtar så har jag ägnat kvällen åt att försöka få ihop denna dänga. Hörlursmixad så ni får ta det för vad det är. Ytterligare ett utkast kanske?

[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/ULeftMyHeart35.mp3[/mp3]

Finns även i första posten

Eko

Åsa:
Tjenare Eko  :)
Det här kan bli en riktigt bra låt, är fortfarande lite "tom" tycker jag, skulle behövas nåt mer att fylla ut arret med men vad.. hm. ja det kan jag inte ge nåt bra tips om.
Jag gillar din röst, på några ställen känns det som om du tänker -oj nu ska jag ta dom där höga tonerna, och så spänner du dig och liksom sträcker dig mot tonerna. Det hörs att du skulle kunna ta dom utan problem så slappna av mer och "tänk neråt/framåt" (INTE uppåt) när du ska ta höga toner, ett tips som är rätt bra faktiskt. Som sagt, jag gillar din röst, du har ett himla snyggt vibrato på vissa ställen!
Och så tyckte jag det var lite väl mycket reverb :D Det lät verkligen badrum på sina ställen  ;)
Ja just det, orgelns avslutande trudelutt var inte så snäll mot mina öron  :)

Lyxvarianten:
Gillar det första utkastet, det lät överlägset bäst. Det andra kändes lite långt bort på nått sätt och inte lika mycket energi.
Annars är rösten bra, och som några andra har sagt så känns det som Imagine (fast endå inte):D

Clemens:
Gillar din sångröst och även låten, lite Lennon, kanske återstår en del jobb innan den känns riktigt klar? /C

Eddi:

--- Citat från: Åsa skrivet 16.04.2009, 09:17:09 ---Tjenare Eko  :)
Det här kan bli en riktigt bra låt, är fortfarande lite "tom" tycker jag, skulle behövas nåt mer att fylla ut arret med men vad.. hm. ja det kan jag inte ge nåt bra tips om.
Jag gillar din röst, på några ställen känns det som om du tänker -oj nu ska jag ta dom där höga tonerna, och så spänner du dig och liksom sträcker dig mot tonerna. Det hörs att du skulle kunna ta dom utan problem så slappna av mer och "tänk neråt/framåt" (INTE uppåt) när du ska ta höga toner, ett tips som är rätt bra faktiskt. Som sagt, jag gillar din röst, du har ett himla snyggt vibrato på vissa ställen!
Och så tyckte jag det var lite väl mycket reverb :D Det lät verkligen badrum på sina ställen  ;)
Ja just det, orgelns avslutande trudelutt var inte så snäll mot mina öron  :)

--- Slut citat ---

Hej Åsa
Att just du berömmer mig för sången betyder mycket jag tycker attt jag har jobbat en hel del med den för att få till något vettigt. Jag körde den i C för mig själv och det blev för högt nu går den i B och jag tycker nog inte att jag behöver anstränga mig någonstans egentligen men peka gärna ut var. Pianot är tillbaka så det är lugnt för dina öron nu  :D
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion