Forum > Färdiga produktioner
Eko - You left my hart
Eddi:
--- Citat från: djonas skrivet 30.01.2009, 23:08:50 ---Bra grund. Detta kan helt klart bra en grym låt. Just nu är det lite torrt ljud på trummorna och sången, släng på lite reverb. :)
Får lite Beatles vibbar av piano.
Gött jobbat!
Mvh // djonas
--- Slut citat ---
Det är bara ett utkast Djonas kul att du anar nåt där - det gör jag med så det ska bli skoj att utveckla. Riktigt lika rockigt som dina alster blir det nog dessvärre inte :D
Eko
IKEN:
--- Citat från: Eko skrivet 31.01.2009, 00:37:20 ---
--- Citat från: IKEN skrivet 30.01.2009, 14:32:37 ---Jobba på med detta.En liten kul grej,det du har som (antagligen)reffe är väldigt likt nått jag brukar sitta och dribbla med på Akkeguran :lol: Nå,då kan inte jag använda den,du hann före!!! :D Kan bli bra detta Eddi. :)
--- Slut citat ---
Det finns med all säkerhet plats för både en ackegura och en bas i detta såsmåningom Iken :D
Eko
--- Slut citat ---
Antagligen.
Jag gillar din nya stil,minimalt med reverb,naket så det förslår.... Och det gillar jag.
Ser fram mot slutförandet på detta........
Skall bli kul att höra din bas på detta,jag vet att du har börjat lira bas.... ;)
IKEN säger lycka till här!!!!!!!! :)
MaxB:
--- Citat från: Eko skrivet 31.01.2009, 00:35:19 ---
--- Citat från: egghuvud skrivet 30.01.2009, 14:47:28 ---Hmm svårt att säga. Det är ju inte något väldigt originellt komp precis. Jag skulle nog jobba mycket med harmonierna eftersom det är så traditionella ackordföljder. En annan sak är tempot. Just nu känns det väldigt studsigt. Är det pop eller ballad? :)
--- Slut citat ---
Jag antar att du menar att jag ska jobba med melodin. Harmonier och ackord är samma sak och ja de är ganska vanliga även om det är så att jag förutom Tonikan, Subdominanten, Dominanten, Tonikaparallellen i moll, Dominantens mollparallell och Subdominantens mollparallell faktiskt även använder Subdominantens subdominant samt Subdominantens subdominantparallell i moll vilket inte är helt vanligt i sådana här låtar.
Men som sagt just melodin kan vara något att bygga på.
Tack för pep Egget :D
--- Slut citat ---
Jag är nog inte helt med på noterna i teorin, desvärre.
Men det gör nog inget, eftersom jag tror att jag hajar musiken ändå liksom...
IKEN:
--- Citat från: MaxB skrivet 31.01.2009, 01:04:13 ---
--- Citat från: egghuvud skrivet 30.01.2009, 14:47:28 ---Hmm svårt att säga. Det är ju inte något väldigt originellt komp precis. Jag skulle nog jobba mycket med harmonierna eftersom det är så traditionella ackordföljder. En annan sak är tempot. Just nu känns det väldigt studsigt. Är det pop eller ballad? :)
--- Slut citat ---
Jag antar att du menar att jag ska jobba med melodin. Harmonier och ackord är samma sak och ja de är ganska vanliga även om det är så att jag förutom Tonikan, Subdominanten, Dominanten, Tonikaparallellen i moll, Dominantens mollparallell och Subdominantens mollparallell faktiskt även använder Subdominantens subdominant samt Subdominantens subdominantparallell i moll vilket inte är helt vanligt i sådana här låtar.
--- Slut citat ---
Jag är nog inte helt med på noterna i teorin, desvärre.
Men det gör nog inget, eftersom jag tror att jag hajar musiken ändå liksom...
--- Slut citat ---
:lol:
Jag ramlade bort redan på de första raderna?En bra låt är väl en bra låt oavsett harmonier och annat??
Och detta kan just bli det (är redan på väg att bli),en bra låt,tempot kommer väl vad det lider,fast det finns redan där om man lyssnar och räknar till 4:a.... ;)
Och traditionella ackordsföljder? Vi har en väldigt liten mängd toner till vårt förfogande,hur mycket och hur ofta kan dessa användas utan att de låter lika....?Vi har nog kommit dit numera....... :lol:
som jag skrev i ett tidigare inlägg,reffen på denna låt,är exakt vad jag suttit och haft roligt med ett tag...... :lol:
Kör på Eddi!!! :)
egghuvud:
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Öhhh.. just det :D
Tänkte nog snarare klangfärg.. eller nåt. :ph34r:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida